وارد شدن پای هوش مصنوعی به ابزار Select در فتوشاپ

وارد شدن پای هوش مصنوعی به ابزار Select در فتوشاپ

بعضی از کارها در فتوشاپ مانند استفاده از Selection Tool برای ادیت عکس افراد، بسیار خسته کننده‌اند اما این در حالی است که شرکت ادوبی از این پس به منظور سهولت بیشتر هنرمندان، از هوش‌ مصنوعی برای حل این مشکل کمک خواهد گرفت.

شرکت ادوبی در مراسم Adobe MAX که در کشور ژاپن برگزار شد، از ابزاری جدیدی که مرتبط با ابزار Selection این نرم‌افزار محبوب است، رونمایی کرد (سلکشن تول ابزاری در فتوشاپ می‌باشد که توسط آن می‌توان عکس پس‌زمینه را از عکس پیش‌زمینه جدا کرد یا به بیان دیگر، قسمتی از عکس را مجزا ساخت). گرچه فتوشاپ دارای ابزارهای زیادی در زمینهٔ انتخاب بخشی از تصویر است، اما این اولین ابزار آن است که تنها با یک کلیک می‌تواند حاشیه را تشخیص بدهد و عکس اصلی را از عکس پیش‌زمینه جدا کند.

اگرچه هوش مصنوعی در عملکرد این ابزار وارد شده، اما هنوز کاربرد این ابزار به مرحلهٔ عالی نرسیده و ایرادهایی دارد به طوری که در برخی مواقع، هوش‌‌ مصنوعی این ابزار اشتباه می‌کند و بعضی از حاشیه‌ها را به اشتباه و ناقص حذف می‌کند.

به هر حال، کاربرد هوش مصنوعی در این نرم‌افزار محبوب در نقطهٔ آغازین خود قرار دارد و این در حالی است که این قابلیت می‌تواند هنگام استفاده از قلم لمسی یا لیزری باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان طراح ‌شود و کار را برای طراحان و گرافیست‌ها راحت‌تر نماید. 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon