HTML Washer: ابزاری جهت پالایش کدهای HTML

HTML Washer: ابزاری جهت پالایش کدهای HTML

معمولاً وقتی به بررسی سورس‌کد صفحات وب می‌پردازیم، با کدهای اضافی زیادی برخورد می‌کنیم و برای اینکه بتوانیم این کدها را پاک کنیم تا تمپلیت اصلی را مشاهده نماییم، HTML Washer می‌تواند یک ابزار مناسب برای انجام این‌ کار به شمار آید (همچنین اگر می‌خواهید صفحهٔ وب دولوپری دیگر را ویرایش کنید یا قصد دارید بخشی از لی‌اوتی دیگر را کپی کنید، انجام این کار از طریق قالب‌بندی آن صفحه کار سخت و دشواری است و مجبور خواهید بود تا کدهای اضافی زیادی را پاک کنید و انجام این کار به صورت دستی خیلی آسان نیست.)

HTML Washer وب اپلیکیشنی است که از آن طریق می‌توانید به طور اتوماتیک هر نوع کد HTML را با یک کلیک پالایش کنید به طوری که تمامی جزئیات اضافی من‌جمله کدهای CSS و JS اضافی را حذف می‌کند مضاف بر اینکه بیشتر کلاس‌ها و اتریبیوت‌ها را حذف می‌سازد تا فقط اسکلت خالی تمپلیت HTML باقی بماند. این وب‌اپلیکیشن مخصوصاً در حین بررسی ساختار وب‌سایتی دیگر، می‌تواند بسیار مفید باشد. اگر می‌خواهید دست به طراحی یک لی‌اوت بزنید، به راحتی می‌توانید سورس‌کدها را مشاهده کرده و در ادیتور دلخواه‌تان آن کد را کپی/پیست نمایید.

همچنین ممکن است بخواهید کامنت‌‌های HTML را حذف کرده و کدها را ساده‌تر کنید. اینجا جایی است که HTML Washer به کار می‌آید که علاوه بر تمامی این کاربردها، این سرویس ویژگی‌های مفید دیگری نیز دارا است که برای دولوپرها بسیار کارآمدند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

- تبدیل کدها از HTML4 یا XHTML به HTML5
- رفع نواقص احتمالی تگ‌های HTML
- تصحیح‌ کردن HTML با دقت بسیار بالا
- حذف تمام اسکریپت‌ها و کدهای Inline

به عنوان نقطهٔ شروع، این ابزار می‌تواند به شما در پاک‌ کردن سریع سورس‌کدهای شلوغ کمک کند و این امکان را فراهم می‌آورد تا تمرکزتان را فقط روی کدهای اصلی بگذارید و از همین روی با کلاس‌ها یا ویژگی‌های غیراستاندارد HTML روبه‌رو نخواهید شد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon