پیش‌بینی آیندهٔ کدنویسی توسط هم‌بنیان‌گذار گیت‌هاب

پیش‌بینی آیندهٔ کدنویسی توسط هم‌بنیان‌گذار گیت‌هاب

Chris Wanstrath، هم‌بنیان‌گذار گیت‌هاب، معتقد است که در آینده‌ای نه چندان دور ربات‌ها پس از اینکه اصول توسعه نرم‌افزار را فرا گرفتند، خواهند توانست جای برنامه‌نویس‌ها را بگیرند!

در اوایل سال ۲۰۱۷، اعلام شد که مایکروسافت به همراهی محققین دانشگاه کمبریج، یک سیستم هوش مصنوعی به نام DeepCoder توسعه داده است که این سیستم پس از اینکه کدنویسی را از طریق دستیابی به یک حجم زیادی از سورس‌کدهای مختلف فرا گرفت، می‌تواند اقدام به کدنویسی کند.

شاید چنین سیستم‌هایی در حال حاضر قدم‌های اولیهٔ خود را طی می‌کنند و خیلی تهدیدی به حساب نمی‌‌آیند، ولی همان‌طور که شاهد هستید، تکنولوژی می‌تواند سیر تکاملی سریعی را طی کند و به همین دلیل هم باید تأثیر چنین پیشرفت‌هایی را بر دنیای توسعهٔ نرم‌افزار در سال‌های پیش‌رو انتظار داشته باشیم. با مد نظر قرار دادن همین مسئله، هم‌بنیان‌گذار گیت‌هاب در یک سخنرانی اعلام کرد که کدنویسی هم می‌تواند به شغل دیگری برای ربات‌های پیشرفته تبدیل شود:

ما فکر می‌کنیم  آیندهٔ کدنویسی این طوره که هیچ کدی توسط برنامه‌نویسان نوشته نخواهد شد. دولوپرها امروزه کدهای کمتری نسبت به گذشته می‌نویسن چرا که لایبرری‌ها و فریمورک‌های عرضه‌شده به بازار عملکردی گسترده‌تر دارن و در آینده هم به لطف یادگیری ماشینی، دولوپرها کدهای به مراتب کمتری خواهند نوشت و این در حالیه که چنین فرایندی در نهایت پروسهٔ توسعهٔ نرم‌افزار رو ماشینی‌تر می‌کنه.

حال نوبت به نظرات شما می‌رسد. به نظر شما آیا روزی خواهد رسید که هوش مصنوعی تهدیدی برای مشاغلی فنی همچون توسعهٔ نرم‌افزار گردد و به نوعی در صدد بیکار کردن دولوپرها باشد؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon