10 ویژگی Microsoft Office 2016 برای افزایش بهره وری کاربران

10 ویژگی Microsoft Office 2016 برای افزایش بهره وری کاربران

شرکت مایکروسافت، در 22 سپتامبر سال 2015، آفیس 2016 را برای عموم کاربران منتشر کرد. در نگاه اول، شاید چندان متوجه نشوید که این نسخه نسبت به آفیس 2013 چه تغییراتی کرده است ولی وقتی عمیق تر بنگرید، متوجه برخی تفاوت های جالب در جهت افزایش بهره وری خواهید شد. سال ها است که وعده هایی در ارتباط با مزایای محاسبات ابری داده می شود، و مایکروسافت آفیس 2016 در تلاش بود تا این وعده ها را عملی سازد. مایکروسافت تمایل دارد تا آفیس 2016، قدرتمندترین مجموعه آفیس برای پاسخگویی به نیازهای کاربران باشد. در این مقاله 10 ویژگی آفیس 2016 که باعث تحقق این هدف می شوند را برای شما بیان می کنیم. با سکان آکادمی همراه باشید.

1- همکاری در نوشتن به صورت Real Time (بلادرنگ)
مدت زیادی است که قابلیت همکاری افراد با یکدیگر در بسیاری از اپلیکیشن های آفیس وجود دارد ولی با استفاده از آفیس 2016، این همکاری می تواند به صورت بلادرنگ انجام شود. این بدان معنا است که شما قادر خواهید بود تا آنچه همکاران شما در اسناد ورد یا پاور پوینت انجام می دهند را ببینید و یا برعکس، آن ها قادر خواهند بود آنچه را که شما انجام می دهید مشاهده کنند. مهم نیست که شما کجا باشید یا چه دستگاهی را برای این کار استفاده کنید!

2- به اشتراک گذاری نوت بوک OneNote 
وان نوت یکی از مفیدترین اپلیکیشن های موجود در مایکروسافت آفیس است که توجه زیادی به آن نشده است. آفیس 2016 به کاربران اجازه می دهد تا نوت بوک OneNote را با هر تعداد از افرادی که می خواهند به اشتراک بگذارند. از آنجایی که OneNote با متن، تصاویر، ایمیل، و هر سند دیگری که فکر کنید کار می کند، می تواند برای کارِ گروهی در یک پروژه، موهبت بزرگی باشد.

3- به اشتراک گذاری ساده ی اسناد
آفیس 2016 با اضافه کردن دکمه Share (به اشتراک گذاری) در گوشه بالای سمت چپ در اپلیکیشن آفیس، به اشتراک گذاری اسناد را راحت تر کرده است. با کلیک بر روی این دکمه می توانید اسناد خود را با هر کسی که در لیست مخاطبان شما قرار دارد، به سادگی به اشتراک بگذارید.

4- پیوست هوشمند
اگر شما جزء افرادی هستید که هر روز پیوست های ایمیلی زیادی را ارسال می نمایید، این ویژگی برای شما بسیار مفید خواهد بود. در نسخه های قبلی آفیس، برای اضافه کردن پیوست ها به یک ایمیل باید به مکان ذخیره سند می رفتید. شما می توانید این کار را در آفیس 2016 نیز انجام دهید، ولی اگر سند مورد بحث جزء اسنادی باشد که اخیراً روی آن کار کرده اید، این سند در لیست اسناد قابل به اشتراک گذاری در سمت راست Outlook نشان داده خواهد شد. در اصل، آفیس 2016 لیستی از کارهای تازه انجام یافته را برای شما نگهداری می کند.

5- Clutter برای Outlook
ممکن است جزء افرادی باشید که روزانه ایمیل ها بسیار زیادی را دریافت می کنید. اگر بخواهید به Inbox خود در اوت لوک بروید و هر کدام از ایمیل ها را اولویت بندی کنید زمان زیادی طول می کشد و بهره وری شما کاهش می یابد. آفیس 2016 برای ابزارِ ارزیابی Inbox، یک قسمت جدید به نام Clutter (درهم برهم) اضافه کرده است. شما می توانید ایمیل های مشخصی را به عنوان ایمیل های با اولویت پایین تعیین کنید، این ایمیل ها و ایمیل های مشابه بعدی بصورت اتوماتیک به فولدر Clutter می روند. بنابراین در حال حاضر چهار دسته بندی برای ایمیل ها وجود دارد: Important (مهم)، Clutter (درهم برهم)، Junk (زباله) و Delete (حذف شده ها).

6- سوابق اسناد
همکاری در کار کردن با اسناد به اشتراک گذاشته شده ای که در طول زمان مدام در حال تغییر هستند، می تواند فرآیند آشفته ای باشد. آفیس 2016 با نگهداری نسخه های قبلی اسناد و در دسترس قرار دادن مستقیم آنها از طریق اپلیکیشن های آفیس و در قسمت History منوی File، مانع از دست دادن ایده های خوب می شود.

7- انواع نمودارهای جدید در Excel
توانایی به تصویر کشیدن داده ها با نمودار اکسل همواره یک ویژگی قدرتمند بوده است. با این حال، لیست انواع نمودارهای موجود در نسخه های قبلی اکسل نیازمند آپدیت بود. آفیس 2016 چندین نوع نمودار جدید به لیست قالب ها اضافه کرده است، از جمله این نمودارها Waterfall (نمودار آبشاری) است که برای پیگیری بازار سهام، فوق العاده است. انواع دیگر نمودارها عبارتند از:Treemap، Pareto، Histogram، Box and Whisker و Sunburst.

8- Power BI
بین انتشار آفیس 2013 و انتشار آفیس 2016، مایکروسافت سرمایه و زمان زیادی را صرف کرد تا از اپلیکیشن های تحلیلی و هوش تجاری پشتیبانی کند. Powe BI یک ابزار تحلیلی قدرتمند است و در دسترس کاربرانی که اشتراک آفیس 365 (نسخه کلودی آفیس) را دارند، قرار دارد. دانستن تمام جزئیات درباره ی چگونگی اجرای کسب و کار، ضروری است و Power BI می تواند تمام این اطلاعات را برای شما فراهم نماید.

9- Delve
دلو ابزار جدید دیگری است که در اشتراک آفیس 365 در دسترس است. Delve یک مکان مرکزی است که امکان دسترسی به تمامی آنچه که با آفیس 2016 در آن همکاری کرده اید، ایجاد کرده اید یا به اشتراک گذاشته اید را می دهد. در واقع این ابزار، لیست دیگری از کارهای تازه انجام یافته است که فقط نسخه آخر آن در کلود ذخیره شده است و بنابراین شما می توانید از هر مکانی که هستید و از هر دستگاهی که استفاده می کنید از پورتال آفیس 365 استفاده کنید.

10- انتخاب در خرید
به طور کلی آفیس 2016 به صورت اشتراک سالانه در دسترس است. حتی اگر یک دی وی دی از آفیس 2016 را بخرید، شما دسترسی به اشتراک سالانه را می خرید ولی یک استثناء دارد. اگر پکیج Office Home & Student را بخرید، در واقع فقط برای اپلیکیشن های پایه ای آفیس فقط یک بار هزینه 149.99 دلار را می پردازید. بنابراین به صرفه ترین روش، اشتراک آفیس 365 است که شامل آفیس 2016 به علاوه ی تمام سرویس های کلودی است (البته در مورد آخر در کشور عزیزمان ایران وجود خارجی ندارد!)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon