کاربران سرویس Yahoo Mail می توانند محتوای ایمیل ها و اسناد پیوست شده به آن ها را در کنار هم ببینند

کاربران سرویس Yahoo Mail می توانند محتوای ایمیل ها و اسناد پیوست شده به آن ها را در کنار هم ببینند

کمپانی یاهو آپدیت جدیدی را برای نسخه ی دسکتاپ سرویس پست الکترونیک خود معرفی کرده است که به کاربران این امکان را می دهد تا محتوای ایمیل و پیوست های آن را در کنار هم ببینند، و از دردسر جا به جا شدن بین این دو خلاص شوند. تا به حال کاربران سرویس ایمیل یاهو نمی توانستند در زمان خواندن یا نوشتن متن ایمیل، سندهای پیوست شده به آن را مشاهده کنند و برای این کار مجبور به تغییر وضعیت صفحه بودند، اما بر اساس پست وبلاگی که Mayukh Bhaowal مدیر ارشد محصولات یاهو میل منتشر کرده است، اکنون زمانی که کاربر روی یک سند پیوست شده در ایمیل کلیک می کند، یک پیش نمایش از آن در کنار ایمیل ظاهر خواهد شد به گونه ای که هم چنان می توان متن ایمیل را خواند و به آن پاسخ داد، در حالی که سند پیوست شده هم در کنار آن قابل رؤیت است.

در اوایل سال 2014 یاهو این امکان را برای کاربران سرویس پست الکترونیک خود ایجاد کرد تا بتوانند پیش نمایشی از سند پیوست شده در ایمیل ها را بدون دانلود کردن آن ببینند. این شرکت اخیراً هم اعلام کرده است بهبودهایی را در زمینه ی نحوه ی جستجو و الصاق عکس ها و فایل های جدیدی که کاربران در ایمیل خود ارسال یا دریافت می کنند ایجاد کرده است. این بهبودها و اصلاحات اخیر گام دیگری در جهت رسیدن به هدف استفاده از سرویس پست الکترونیکی با کم ترین زحمت و صرف زمان است.

یاهو یک حالت پیش نمایش گسترده مخصوص صفحه های کوچک و یک حالت پرزنتیشن یا ارائه برای اسناد پاورپوینت اضافه کرده است که این امکان را به کاربر می دهد تا اسلاید های خود را درون اپلیکیشن به صورت فول اسکرین باز کند.

طراحی جدید این سرویس یاهو واکنش گرا است، به این صورت که اگر سایز پنجره ی مرورگر خود را کاهش دهید، پیش نمایش به  طور خودکار به حالت پیش نمایش گسترده تبدیل می شود به طوری که باز هم می توان سند پیوست شده را مشاهده کرد. به علاوه این که هنوز هم می توانید متن پیغام را با توقف ماوس روی "back to message" ببینید.

Bhaowal این طور توضیح می دهد که اکنون به منظور دستیابی به عملکرد بهتر و استفاده از بهینه سازی های موجود در مرورگر به جای SVG/HTML5 از  HTML و CSS برای پیش نمایش اسناد استفاده می شود. اکنون پیش نمایش اسناد سریع تر روی صفحه ظاهر خواهند شد زیرا پیش از آن که کاربر روی فایل های پیوست شده کلیک کند آن ها به یک نسخه ی پیش نما تبدیل می شوند.

یاهو این تکنولوژی جدید را از استارت آپ Docspad گرفته است که به صورت تخصصی روی اسناد کار می کند و اخیراً یاهو سهام آن را خریده است، با این حال یاهو اعلام کرده است که هدف نهایی این است که کاربران به هیچ وجه مجبور به دانلود کردن اسناد پیوست شده نباشند.

یکی از مواردی که خواندن ایمیل ها را راحت تر می کند بکارگیری شورتکات ها است. از جمله شورتکات های افزوده شده به سرویس ایمیل یاهو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کلیدهای چپ و راست برای جابجا شدن بین چندین سند پیوست شده و بررسی همه ی آن ها
- کلیدهای بالا و پایین برای مرور یک سند پیوست شده
- ترکیب کلیدهای Ctrl+F  برای حالت پیش نمایش گسترده. مجدداً ترکیب Ctrl+F برای رفتن به حالت  presentation  یا نمایش. کلید Esc برای اجرای معکوس فرآیند
- ترکیب Ctrl + -/+ برای کوچک و بزرگ کردن اندازه ی یک سند

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon