Draggable: لایبرری سبک، ریسپانسیو و مدرن برای درگ & دراپ

Draggable: لایبرری سبک، ریسپانسیو و مدرن برای درگ & دراپ

Draggable یک لایبرری درگ & دراپ ماژولار است که به شما اجازه می‌دهد تا از یک طراحی کوچک و مینیمالیستی شروع کرده و بر اساس نیاز و ویژگی‌هایی که مد نظر دارید، آن را بسط و گسترش دهید. در کامل‌ترین حالت استفاده از این لایبرری، امکاناتی نظیر درگ & دراپ،‌ نشانه‌گذاری، مارکاپ‌های کاربردی و همچنین مجموعه‌ای از فیچرهای دیگر من‌جمله کنترل کامل DOM را خواهید داشت که در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها بحث خواهیم کرد (DOM مخفف عبارت Document Object Model است که به منزلهٔ یک API است که در زبان‌های HTML و XML برای کنترل اِلمان‌های قرار گرفته روی صفحه به‌ کار می‌رود.)

قابلیت سوآپ کردن
با ویژگی Swap می‌توانید یک عنصر یا آبجکت را بکشید و روی دیگری رها کنید و مشاهده کنید که مکان آن‌ها با یکدیگر عوض شده است. به عبارتی، پس از جابجایی آبجکت‌ها، نظم و ترتیب عناصر دیگر بهم نخواهد ریخت. 

قابلیت سُورت کردن
می‌توانید دسته‌های مختلف را با یک استایل خاص سورت کنید. یک آیتم از یک دسته را به نقطه‌ای دیگر بکشید و آنگاه خواهید دید که همه چیز درست و مرتب می‌ماند و استایل اِلمان‌های قرار گرفته روی صفحه تغییری نخواهد کرد (یک مرتب‌سازی سریع و ریسپانسیو که هرگز پرفورمنس رابط کاربری شما را تحت تأثیر قرار نخواهد داد.)

قابلیت تشخیص برخورد عناصر
این قابلیت از هم‌پوشانی عناصر نسبت به یکدیگر و کشیدن و جابه‌جایی عناصر خارج از محدودۀ تعیین شده جلوگیری می‌کند (این فیچر به درد زمان‌هایی می‌خورد که قصد داریم جلوی اشتباهات احتمالی کاربران را بگیریم.)

بهبود عملکرد مرورگرها
عملکرد درگ & دراپ ظرافت خیلی خاصی دارد؛ در حالی که مرورگرها روی یک راه‌حل قابل‌اعتماد و در عین حال ساده کار می‌کنند، این لایبرری به دسترسی داشتن به تمام ویژگی‌های مناسب هر مکان خاص کمک می‌کند.

توسعه‌پذیر
توسعهٔ این لایبرری بسیار آسان است به طوری که می‌توانید ماژولی را که به آن نیاز دارید بنویسید. 

قابلیت تعاملی بودن
این لایبرری از بسیاری از اتفاقات، عمل و عکس‌العمل‌هایی که ممکن است کاربران انجام دهند پشتیبانی می‌کند که از آن جمله می‌توان به کلیک ماوس، لمس کردن و فورس تاچ (فشار دادن و لمس کردن صفحه و تشخیص نیروی وارد شده هنگام لمس از طرف سیستم) در این پکیج در دسترس هستند.

قابلیت انیمیشن
اگر واقع‌بین باشیم، می‌دانیم که گاهی‌ اوقات استفاده از پلاگین‌های مختلف بسیار آزاردهنده هستند و حتی در برخی مواقع منجر به ایجاد تداخل در طراحی می‌گردند. با استفاده از این لایبرری، می‌توانید به سادگی از استایل‌های مختلف CSS استفاده کرده و مطابق با سلیقهٔ خود اقدام به طراحی کنید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon