قابلیت جدید سرویس ابری Dropbox همکاری بین اعضای تیم را تسهیل می کند

قابلیت جدید سرویس ابری Dropbox همکاری بین اعضای تیم را تسهیل می کند

سرویس ابری Dropbox درآمد قابل توجه و رو به رشدی را از طریق خدماتی که به بیش از 130,000 بنگاه تجاری ارائه می دهد کسب می کند. با این وجود میلیون ها کاربر هم از سرویس رایگان یا اشتراک ماهانه ی دراپ باکس با هزینه ی اندک بهره می برند، به طوری که تعداد زیادی از آن ها از حساب های کاربری شخصی خود برای انجام کارهای شغلی نیز استفاده می کنند. از این رو اکنون این شرکت مجموعه ابزارهای جدیدی را به افراد حقیقی و تیم های کاری کوچک ارائه داده است تا آن ها هم بتوانند راحت تر از خدمات این پلتفرم استفاده کنند و همکاری مفیدتری بین اعضای تیم ها صورت گیرد. قابلیت های جدیدی که اخیراً شرکت ارائه دهنده ی این سرویس در اختیار هر دو گروه کاربران مبتدی و حرفه ای قرار داده است این امکان را برای تیم های کوچک فراهم می کند تا فایل های خود را راحت تر سازماندهی کنند و در میان اعضای تیم به اشتراک بگذارند. برای آشنایی بیش تر با این قابلیت جدید با سکان آکادمی همراه باشید.

در حال حاضر هر یک از کاربران دراپ باکس این امکان را خواهد داشت تا یک تیم ایجاد کند. اگر نگاهی به اینترفیس تحت وب دراپ باکس بیاندازید گزینه ی Team را در منوی سمت چپ خواهید دید که با کلیک روی این گزینه و دنبال کردن مراحل می توانید یک تیم ایجاد کنید. حتی در حین ساخت تیم، با توجه به این که شما چه اسنادی را با چه کسانی به اشتراک می گذارید، و یا بر اساس این که دامنه ی ایمیل یکسانی را با بعضی افراد دارید، سرویس دراپ باکس برخی کاربرانش را به شما پیشنهاد می دهد تا به تیم خود دعوت کنید.

به محض راه اندازی تیم می توانید تمام فایل هایی را که لازم دارید در یک پوشه ی مشترک قرار دهید. اعضای هر تیم به صورت خودکار می توانند به فایل های به اشتراک گذاشته شده درون پوشه ی تیم دسترسی داشته باشند و نیازی نیست که هر بار مجوز دسترسی به هر فایل تعیین شود. علاوه بر این شما می توانید تیم خود را برای پروژه های مختلف به زیر گروه های متفاوت تقسیم کنید و به این ترتیب فایل هایی را که لازم نیست همه ی اعضای تیم روی فضای دراپ باکس خود داشته باشند تنها در اختیار افراد همان زیر گروه قرار دهید. اگر در میانه ی کار لازم شد اعضای دیگری به گروه ملحق شوند، با افزودن ایشان به گروه آن ها هم می توانند به تمام فایل هایی که قبلاً به اشتراک گذاشته شده بودند دسترسی داشته باشند.

هم چنین مدیر گروه می تواند کنترلی را روی سطح دسترسی کاربران مختلف به فایل ها داشته باشد، به این صورت که مدیر می تواند محدودیت هایی را روی فایل ها و پوشه هایی که آن ها می توانند ببینند اعمال کند، و این که تصمیم بگیرد آیا یک فایل می تواند به اشتراک گذاشته شود یا خیر. یک قابلیت دیگر هم این است که مدیر می تواند در مورد این که یک فایل یا فولدر با افرادی خارج از گروه هم به اشتراک گذاشته شود تصمیم گیری کند. اگر فایل ها کاملاً محرمانه باشند می توان تنها آن ها را در دسترس اعضای تیم قرار داد، اما سایر فایل ها را می توان آزادانه با هر یک از کاربران دراپ باکس به اشتراک گذاشت. البته در مورد اسناد محرمانه نمی توان جلوی این کار را که سایر اعضای تیم فایل ها را دانلود کنند و آن ها را از طریق ایمیل پخش کنند گرفت، با این حال ارائه ی قابلیت فعلی هم برای یک سرویس رایگان خوب است.

آخرین قابلیت مهمی که در این جا ارائه شده است مستقیماً از خدماتی که دراپ باکس به بنگاه های تجاری ارائه می دهد بیرون کشیده شده است. شرکت دراپ باکس به این نتیجه رسیده بود که 60 درصد از کاربران این سرویس در درجه ی اول برای امور شغلی خود از این پلتفرم استفاده می کردند، با این وجود تغییر وضعیت از یک حساب کاربری شخصی به حساب مربوط به شغل و حرفه ی تخصصی فرآیندی بسیار پر زحمت بود که کاربران مجبور به طی کردن آن بودند. اگر شما هم پیش از این برای انجام کارهای شخصی و امور شغلی خود دو حساب کاربری جدا گانه ایجاد می کردید، اکنون قادر خواهید بود حساب های کاربری مختلف خود را به هم لینک کنید و بدون آن که از یکی خارج شوید تا وارد دیگری شوید، در زمان ورود به دراپ باکس تمام اکانت های خود را ببینید و بدون زحمت بین آن ها جا به جا شده، تغییر وضعیت دهید، و فایل های مربوط به هر کدام را به صورت جداگانه نگهداری کنید.

مطمئناً این قابلیت های جدید برای شرکت های کوچکی که به دنبال روش های ساده تری برای مدیریت و دسترسی از همه جا به فایل های مختلف خود هستند بسیار کارا خواهند بود. در حال حاضر تمام کاربران دراپ باکس می توانند از این قابلیت جدید که با سخاوت تمام به صورت رایگان ارائه می شود استفاده کنند. قطعاً با رشد شرکت های کوچکی که اکنون از این قابلیت های رایگان استفاده می کنند و تبدیل شدن آن ها به بنگاه های تجاری بزرگ تر، شرکت دراپ باکس در آینده فروش بیش تری در زمینه ی خدماتی که به بنگاه های تجاری ارائه می دهد خواهد داشت.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon