Ctrl+Alt+Delete و پشیمانی بیل‌ گیتس از طراحی این کلیدهای ترکیبی

Ctrl+Alt+Delete و پشیمانی بیل‌ گیتس از طراحی این کلیدهای ترکیبی

بیل‌گیتس در مصاحبه‌ای اذعان کرده است که اگر می‌توانست به عقب بازگردد، کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Delete را به یک دکمهٔ واحد تغییر می‌داد. وی در یک انجمن تجاری در رابطه با سؤال مجری در مورد اینکه چرا او این فرمان خاص را برای دسترسی به تَسک مَنجر سیستم‌عامل ویندوز انتخاب کرده، صحبت کرد.

بیل گیتس علت بروز این اشتباه را دولوپر‌های شرکت IBM می‌داند (وی همچنین در سال 2013 در یکی از برنامه‌های دانشگاه هاروارد نیز به این نکته اشاره کرده بود.) بیل گیتس به David Bradley، مهندس شرکت آی‌بی‌ام، به عنوان مقصر اصلی بروز چنین اشتباهی اشاره کرد؛ کسی که به اندازه‌ٔ خودش در بروز اینچنین مسائلی سهم داشته است و در همین رابطه وی اشاره کرد:

ما می‌تونستیم یک دکمه‌ٔ واحد داشته باشیم اما فردی که طراحی کیبورد آی‌بی‌ام رو بر عهده داشت، نمی‌خواست که دست به طراحی چنین دکمه‌ای بزنه و دلیل این هم که به چنین دکمه‌ای نیاز داشتیم این بود که کدنویسی ویندوز در سطح پایین انجام شده بود که چنین سیاستی اشتباهی بیش نبود.

در ابتدا، این فرمان توسط دولوپرهای آی‌بی‌ام در حالی که روی توسعه‌ٔ سیستم کار می‌کردند مورد استفاده قرار می‌گرفت و هدف آن‌ها عموم مردم نبود؛ اما امروزه Ctrl+Alt+Delete یکی از معروف‌ترین دستورها در میان عموم کاربران سیستم‌عامل ویندوز به شمار می‌رود که از همین روی می‌توان گفت که هدف دولوپرهای مایکروسافت هرگز سخت‌ کردن فرآیند کار با ویندوز نبوده است بلکه آن‌ها فقط برای اِتمام ساخت اولین پی‌سی عجله داشتند!

به نظر شما اگر دکمه‌های Ctrl+Alt+Delete در قالب یک دکمهٔ واحد طراحی می‌شدند، کاربری سیستم‌عامل ویندوز راحت‌تر می‌شد؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon