باور نادرست ۳۲ در مورد UX: موفقیت یک شبه اتفاق می‌افتد

باور نادرست ۳۲ در مورد UX: موفقیت یک شبه اتفاق می‌افتد

به نظر می‌آید که آمازون فضای فروش آنلاین را یک‌باره دچار تغییر و دگرگونی کرد اما واقعیت این‌طور نیست و فرقی هم ندارد که از بیرون چه‌طور به نظر می‌آید زیرا حقیقت امر آن است که دستیابی به موفقیت‌های بزرگ حتی برای کمپانی‌های اینترنتی سال‌ها طول می‌کشد و در این راه به سخت‌کوشی، استقامت فراوان است.

هم‌بنیان‌گذار توییتر، Biz Stone، قبل از ایجاد این سرویس میکروبلاگینگ به مدت ۸ سال در کار بلاگینگ، موبایل و رسانه‌های اجتماعی بود و در این راه با شکست‌های فراوانی روبه‌رو شد و معتقد است که زمان‌بندی، استقامت و سال‌ها تلاش در نهایت باعث می‌شود که کار شما موفقیت یک‌شبه به نظر برسد!

۳ سال طول کشید تا اپل به موفقیت در زمینهٔ پخش موسیقی برسد و اولین آیپاد در سال ۲۰۰۱ وارد بازار شد و ۱ سال روی آیپاد کار شد تا از نظر اِرگونومیک در ورژن دوم بهبود پیدا کند اما در نهایت موفقیت اصلی در نسخهٔ چهارم آن حاصل شد که در سال ۲۰۰۴ روانهٔ بازار شد.

از آگوست ۲۰۰۱ کار کردن روی جیمیل شروع شد. برای مدتی طولانی تقریباً همهٔ کاربران از این سرویس متنفر بودند و تعدادی فکر می‌کردند که گوگل باید این پروژه را کلاً کنسل کند و حتی وقتی به نقطهٔ لانچ جیمیل در آوریل ۲۰۰۴ رسیدند، بسیاری از افراد داخل گوگل سرنوشت بدی را برای این سرویس پیش‌بینی می‌کردند اما اکنون می‌بینیم که نتیجه چه شده است.

کمپانی آمازون در سال ۱۹۹۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۹۹۶ کتاب و در سال ۱۹۹۸ فروش سی‌دی را به لیست محصولات خود اضافه کرد و گفتنی است که آن‌ها در ۷ سال اول کار خود، اصلاً سودآور نبودند.

بازی اَنگری‌بِردز یک موفقیت بزرگ بود اما شرکت بازی‌سازی Rovio قبل از آن ۵۰ بازی موبایلی را تست کرده بود و تقریباً ورشکسته شده بود تا بالاخره با این گیم به موفقیت رسید.

مفهوم موفقیت یک‌شبه بسیار گمراه‌کننده است و در واقع برای امید داشتن به رشد طولانی و پایدار در این صنعت بسیار مضر است و باید دانست که فرقی نمی‌کند کسب‌وکار چه باشد، رسیدن به موفقیت‌های بزرگ زمان می‌برد. در این میان، برخی افراد به اشتباه بر این باورند که تنها نوع موفقیت که ارزشمند است، موفقیت یک‌شبه است و اگر شما در ماه‌ها و سال‌های اول غوغا نکنید یا مثلاً صدها نفر در صف بازگشایی مغازه و عرضهٔ محصول جدیدتان نایستند، یعنی اینکه شکست خورده‌اید که اساساً باورهایی از این دست کاملاً اشتباه هستند.

در انتها باید دانست که هیچ موفقیت بزرگی یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه به سال‌های مدیدی تلاش برای رسیدن به آن موفقیت بزرگ احتیاج است. موفقیت یک‌شبه چیزی است که دیگران از خارج از گود می‌بینند اما اگر نگاهی دقیق‌تر بیندازیم، احتمالاً سال‌ها تلاش، پشتکار و تفکر در پس یک موفقیت بزرگ خواهیم دید.

باور نادرست ۳۱ در مورد UX: طراحی تجربهٔ کاربری همان طراحی رابط کاربری است
باور نادرست ۳۳ در مورد UX: کاربران موبایلی حواس پرت‌ هستند

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon