میانگین سنی کارمندان شرکت‌های برتر تکنولوژی جهان در یک نگاه

میانگین سنی کارمندان شرکت‌های برتر تکنولوژی جهان در یک نگاه

جوان‌گرایی خصیصه‌ای است که بسیاری سیلیکون‌ولی را با آن می‌شناسند و داستان‌ زندگی و موفقیت جوانان ساکن این منطقه از ایالات متحده که اسامی برخی از آن‌ها در میان ثروتمندترین افراد جهان است، همواره طرفداران بسیاری دارا است که در همین راستا در این پست سعی کرده‌ایم تا با نگاهی آماری، به بررسی و مقایسهٔ میانگین سنی کارمندان در برخی از شرکت‌های برتر تکنولوژی جهان بپردازیم.

اگرچه در سال 2007 مارک زاکربرگ گفت که به عقیدهٔ وی «افراد جوان باهوش‌تر هستند» و عملکرد بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی در سال‌های اخیر نیز نشان می‌دهد که کارمندان مسن‌تر از شانس‌ کمتری برای تمدید قرادادهای سالیانهٔ خود برخورداند و به ‌طور کلی نیروهای جوان‌تر اولویت جذب شرکت‌ها هستند، اما شرکت‌هایی نظیر HP و Amazon نیز هستند که در مقایسهٔ دو ویژگی سن و تجربه، تمایل بیشتری به جذب افراد مسن‌تر و بالتبع باسابقه دارند (در مقاله چرا آمازون به‌جای جوان‌ترها، از افراد مسن برای سرویس‌های AWS خود استفاده می‌کند؟ به این موضوع پرداختیم که به چه علت برخی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند تیم خود را از متخصصین سن‌بالا تشکیل دهند.)

البته جوان‌گرایی تنها محدود به شرکت‌های خصوصی نمی‌شود و بسیاری از برنامه‌های حمایت مالی دولت‌ها از استارتاپ‌ها نیز دارای شرایط سنی برای بنیان‌گذاران می‌باشد. حال سؤال اصلی اینجا است که سیلیکون‌ولی واقعاً چه‌قدر جوان است و آیا این جوان‌گرایی در شرکت‌های تکنولوژی تنها در حد شعار و برخی از سِمت‌های نمایشی آن‌ها است؟

نموداری که در بالا مشاهده می‌شود میانگین سنی کارمندان در برخی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت تکنولوژی در آمریکا را نشان می‌دهد که با توجه به تحقیقات انجام شده، AOL با میانگین سنی 27 سال و HP با کارمندانی که اکثر آن‌ها در آستانهٔ 40 سالگی خود هستند، به ترتیب جوان‌ترین و مسن‌ترین نام‌های شناخته شده در صنعت تکنولوژی به شمار می‌آیند.

به نظر شما به خدمت گرفتن نیروهای جوان چه‌قدر می‌تواند در موفقیت استارتاپ‌ها نقش داشته باشد مضاف بر اینکه آیا شرکت‌های فناوری ایرانی هم متمایل به استخدام نیروهای جوان هستند یا تجربهٔ کارمندان از اهمیت بیشتری برایشان برخوردار است؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon