باور نادرست ۱۷ در مورد UX: هوم پیج مهم‌ترین صفحه‌‌ی وب‌سایت‌تان است

باور نادرست ۱۷ در مورد UX: هوم پیج مهم‌ترین صفحه‌‌ی وب‌سایت‌تان است

کارشناسان کاربردپذیری بسیاری از جملهٔ Jakob Nielsen، مدت مدیدی در این رابطه بحث و استدلال می‌کردند که صفحهٔ هوم‌پیج مهم‌ترین صفحهٔ یک وب‌سایت است و به همین دلیل هم بسیاری از طراحان وب و دولوپرهای فرانت‌اند هنوز هم بیشتر وقت‌شان را صرف طراحی هوم‌پیج می‌کنند اما باید گفت که امروزه این موضوع دیگر صدق نمی‌کند زیرا نحوهٔ سرچ کردن و جست‌وجوی کاربران به طور چشمگیری در طول زمان تغییر کرده‌ است که به طور معمول دیگر به هوم‌پیج ارجاع داده نمی‌شوند.

همچنین آمار و ارقامی که از وب‌سایت‌های مختلف به دست آمده‌ حاکی از آنند که سهم بازدید هوم‌پیج بسیاری از وب‌سایت‌ها مدام در حال کمتر و کمتر شدن است که در همین راستا Gerry Mc Govern با بررسی چندین وب‌سایت، کاهش میزان بازدید هوم‌پیج را در طی سالیان نشان داد که عبارتند از:

- در سال ۲۰۰۳، تقریباً ٪۳۹ از بازدیدهای یک وب‌سایت پربازدید مربوط به صفحهٔ هوم‌پیج بود اما تا سال ۲۰۰۹ این آمار به ٪۱۹ رسید.

- در سال ۲۰۰۸ یک وب‌سایت مرتبط با اخبار تکنولوژی ۷۰ هزار ویو داشت که ۲۲ هزار بازدید آن مربوط به هوم‌پیج بود اما در سال ۲۰۱۰ از ۱۲۰ هزار ویوی آن وب‌سایت، فقط ۲۵۰۰ بازدیدش مربوط به هوم‌پیج بود.

- یک وب‌سایت مرتبط با تکنولوژی دیگر هم در سال ۲۰۰۸ تقریباً ٪۱۰ از بازدیدهایش مربوط به هوم‌پیج بود اما در سال ۲۰۱۰ آن میزان نصف شد و به ٪۵ رسید.

- به عنوان مثال آخر هم یکی دیگر از وب‌سایت‌های بزرگ در سال ۲۰۰۵ تقریباً ٪۲۵ از بازدیدهایش متعلق به هوم‌پیج بود اما در سال ۲۰۱۰ این میزان به ٪۱۰ رسید.

با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت که درست است هوم‌پیج (صفحهٔ اصلی سایت) مهم می‌باشد و باید روی آن کار شود، اما امروزه صفحات دیگر سایت هم به بااهمیتی هوم‌پیج و حتی در بیشتر مواقع بااهمیت‌تر از آن هستند چرا که وقتی کاربران چیزی را در اینترنت جست‌وجو می‌کنند، وارد هوم‌پیج شما نمی‌شوند بلکه وارد صفحه‌ای از وب‌سایت‌تان می‌شوند که مطلب مورد نظرشان داخلش وجود دارد.

باور نادرست ۱۶ در مورد UX: وجود دکمهٔ سرچ در وب‌سایت مشکلات نَویگیشن را حل می‌کند
باور نادرست ۱۸ در مورد UX: فلش در سال‌های گذشته فناوری مزخرف و بدی بوده است!

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon