دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر شد

دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر شد

هیئت مدیرهٔ کمپانی Uber پس از چالش‌های فراوانی که پس از استعفای تراویس کالانیک -یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل اسبق این کمپانی- داشتند و بر سر دوراهی بودند که آیا Meg Whitman مدیرعامل HP یا Jeffrey Immelt مدیرعامل اسبق GE را برگزینند، سرانجام یک ایرانی‌تبار را به‌عنوان مدیرعامل (CEO) جدید اوبر انتخاب کردند.

دارا خسروشاهی یک کارآفرین ایرانی-آمریکایی است که در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۴۸ در تهران متولد شده است و از سال ۲۰۰۵ تاکنون مدیرعامل Expedia بوده است که به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های گردشگری در دنیا محسوب می‌گردد. جالب است بدانیم که در سال ۲۰۱۵، وی به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین مدیرعامل ایالات متحده انتخاب شد

وی به‌همراه خانواده‌اش -که از سرمایه‌داران قبل از انقلاب و صاحب کسب‌وکارهایی همچون تولید دارو، تولی‌ پرس و غیره بوده- در سال ۱۳۵۷ به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد. براساس اکانت لینکداین آقای خسروانی از تحصیلات آکادمیک وی می‌توان به اخذ مدرک لیسانس مهندسی بیوالکترونیک در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه براون در رودآیلند آمریکا اشاره کرد.

براساس سایت GlassDoor، وی با دریافت ۹۳٪ تأییده جزو یکی از رهبران موفق صنعت فناوری ایالات متحدهٔ آمریکا است. دارا خسروانی همچنین به‌خاطر صراحت لحجه‌اش معروف است به‌طوری‌که شدیداً مخالف سیاست‌های دولت دونالد ترامپ در مورد مهاجرت است به‌طوری‌که ضربات جبران‌ناپذیری به صنعت تورسیم ایالات متحده وارد آورده است. همچنین وی از توییت کردن و به سخره گرفتن دونالد ترامپ اصلاً ابایی ندارد!

از دیگر فعالیت‌های اقتصادی وی می‌توان به عضویت در هیئت مدیرهٔ نیویورک تامیز نیز اشاره کرد و این درحالی است که Arthur Sulzberger -مدیر نیویورک تایمز- از وی بدین شکل تقدیر کرده است:

دارا خسروشاهی تجربه‌ای عمیق در کسب‌وکار بین‌المللی و دیجیتالی داشته و همچنین وی دارای مهارت خاصی در زمینهٔ امور مالی است.

حال نوب به‌نظرات شما می‌رسد. به‌نظر شما آقای خسروشاهی می‌تواند شرکت بحران‌زدهٔ اوبر را بیش از گذشته به موفقیت برساند؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon