James Gosling معروف به «پدر جاوا» به آمازون پیوست!

James Gosling معروف به «پدر جاوا» به آمازون پیوست!

بخش «سرویس‌های وب آمازون» یا AWS که زیرمجموعه‌ٔ شرکت آمازون به شمار می‌رود، از چندی پیش جیمز گاسلینگ، چهره‌ٔ شهیر دنیای علوم کامپیوتر را به فهرست کارکنان خود افزوده است.

آمازون هم پیوستن گاسلینگ به این شرکت را تأیید کرده اما توضیح نداده است که وی در آن‌جا روی چه پروژه‌ای کار خواهد کرد؛ همچنین لازم به‌ذکر است او در آمازون با دیگر بزرگانی همچون آدریان کاکرافت، سوآمی سیواسوبرامانیان، و ورنر ووگلز همکار خواهد بود.

گاسلینگ که از وی به‌عنوان «پدر جاوا» یاد می‌شود، خبر فوق را در صفحهٔ فیسبوک خود اعلام کرده بود؛ گاسلینگ طی دوران حضورش در سان مایکروسیستمز که اینک در تملک اوراکل است، بنیان و شالودهٔ جاوا را پایه‌گذاری کرد و نخستین کامپایلر و ماشین مجازی آن‌را طراحی کرد. وی در سال 2010 پس از آن‌که سان به تصاحب اوراکل درآمد، شرکت مذکور را ترک کرد و مدت کوتاهی در گوگل مشغول به کار شد، اما نهایتاً به شرکت لیکویید روباتیکس رفت و تا همین اواخر در این شرکت برای یک روبات زیردریایی نرم‌افزار طراحی می‌کرد.

نظر به این‌که درحال‌حاضر برخی از تیم‌های فعال در AWS به ساخت ابزارهایی برای اینترنت اشیاء اشتغال دارند، گاسلینگ گزینه‌ای منطقی و مناسب برای چنین تیم‌هایی است. وی هم با راه‌اندازی سیستم‌های اینترنت اشیاء به‌خوبی آشنا است و هم چالش‌های ناشی از به‌کارگیری سرویس‌های عمومی کلود در اینترنت اشیاء را می‌شناسد.

گاسلینگ سال گذشتهٔ میلادی در نمایشگاه IP Expo اروپا وقتی دربارهٔ سیستم‌های اینترنت اشیاء صحبت می‌کرد گفته بود:

در حیطهٔ کاری‌ام، هیچ شرکت ارائه‌دهندهٔ کلودی نیست که لیکویید روباتیکس بتواند ازش بهره ببره، بنابراین تنها راه‌حل ‌ما اینه که برای همه‌چیز سرویس خودمون رو راه‌اندازی کنیم و این یعنی دردسری واقعی.

وی در توضیح اظهاراتش افزوده بود بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های کلود می‌توانند زندگی را برای مردم ساده‌تر کنند، اما اگر مشتریان آن‌ها نهادها و شرکت‌ها باشند وضعیت فرق می‌کند؛ به‌عنوان‌مثال، برای آمازون واقعاً سخت است که بتواند پلیس یا گارد ساحلی کشور دیگری را متقاعد کند تا داده‌ها و سازوکارهای حساس خود را به سیستم‌های کلود این شرکت منتقل کند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon