آشنایی با Docker،  پلتفرمی برای ساخت و اجرای اپلیکیشن های توزیع شده

آشنایی با Docker، پلتفرمی برای ساخت و اجرای اپلیکیشن های توزیع شده

Docker یک پلتفرم باز برای ساخت، طراحی و اجرای اپلیکیشن های توزیع شده یا Distributed است. اپلیکیشن توزیع شده، نرم افزاری است که بر روی چند کامپیوتر و در داخل یک شبکه اجرا می شود. این پلتفرم، مجموعه از ابزار های مورد نیاز برای بهره بردن از اپلیکیشن های مدرن توزیع شده و مبتنی بر شبکه را در اختیار برنامه نویسان، تیم توسعه و مهندسین می گذارد. Docker این امکان را به شما می دهد تا بدون نگرانی از تناقضات میان محیط های توسعه و تولید، برنامه ی کاربردی خود را با استفاده از میکرو سرویس ها بسازید.

با استفاده از این پلتفرم، شما می توانید کل چرخه ی توسعه، تست، توزیع  و مدیریت را با استفاده از رابط کاربری مستحکم طراحی کنید. از دیگر ویژگی های این پلتفرم، امکان گسترش سرویس های قابل توسعه به شیوه ای امن و قابل اعتماد در طیف گسترده ای از پلتفرم ها است.

اپلیکیشن های خود را سریع تر و راحت تر منتشر کنید
استفاده از این پلتفرم، کشمکش ها و تناقضات را کاهش می دهد از این رو، گروه هایی  که از Docker استفاده می کنند 7 برابر بیشتر از همتایان خود نرم افزار منتشر می کنند.

قابلیت انتقال اپلیکیشن ها و انعطاف پذیری زیر ساخت
این پلتفرم، تنظیمات فایل های مرتبط و نرم افزار کاربردی مورد نظر را یک جا گرد آوری می کند و به شما این اطمینان را می دهد که نرم افزارتان در تمامی محیط ها و زیر ساخت ها به طور یکپارچه عمل می کند، درست همان طور که در سیستم شما اجرا می شود.

قابلیت به روز رسانی پویا و ایجاد تغییرات و اندازه گیری
اپلیکیشن های اجرا شده در Containers های Docker به سادگی تغییر کرده و به روز رسانی می شوند، بدون اینکه برای سایر Containers ها مزاحمتی ایجاد کنند و منابع زیادی را به مصرف برسانند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon