Website Grader: ابزاری برای ارزیابی پرفورمنس وب‌سایت

Website Grader: ابزاری برای ارزیابی پرفورمنس وب‌سایت

Website Grader یک ابزار رتبه‌بندی وب‌سایت است که توسط شرکت HubSpot در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد به طوری که به کسب‌و‌کارهای آنلاین در تشخیص فرصت‌های بهینه‌سازی وب‌سایت‌هایشان کمک می‌کند. به عبارتی، Website Grader ابزاری است که این امکان را برای وب‌مسترها فراهم می‌کند تا یک گزارش شخصی رایگان از عملکرد سایت خود بر اساس معیارهای استاندارد شامل پرفورمنس، سهولت بازدید از سایت در مرورگرهای موبایل، سئو و امنیت دریافت کنند.

Website Grader چگونه کار می‌کند؟
کافی است تا آدرس وب‌سایت و ایمیل خود را وارد کنید و ظرف چند ثانیه Website Grader امتیازی بین 0 تا 100 به سایت مذکور داده می‌شود و همچنین ایمیلی دریافت خواهید کرد که جزئیات عملکرد وب‌سایت را بر اساس هر یک از معیارهای کلیدی زیر گزارش می‌کند که عبارتند از:

- عملکرد: بهینه‌سازی عملکرد وب‌سایت برای افزایش ترافیک سایت، بهبود نرخ تبدیل، تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان بالقوه و کسب درآمد بسیار مهم است که در همین راستا این ابزار حجم صفحات سایت، ریکوئست‌های صفحات برای بارگذاری کامل، سرعت لود صفحات و موارد دیگری را ارزیابی می‌کند.

- سهولت بازدید سایت از طریق مرورگرهای موبایل: امروزه بازدیدهایی که از طریق موبایل صورت می‌گیرند نسبت به چند سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند و توجه به این نکته اهمیت زیادی دارد که سایت خود را به گونه‌ای برای مرورگرهای موبایل بهینه سازید تا هرگز کاربران موبایل را از دست ندهید.

- سئو: سایت شما باید به آسانی توسط موتورهای جستجو ایندکس شود که در همین راستا این ابزار بر اساس رتبه‌بندی عنوان صفحات، توضیحات متا و موارد دیگر ارزیابی خواهد کرد آیا به اصطلاح Crawl شدن سایت مذکور برای ربات‌های موتورهای جستجویی مثل گوگل به آسانی صورت می‌گیرد یا خیر.

- امنیت: استفاده از SSL امنیت سایت را تاحدودی ارتقاء می‌بخشد و این اطمینان را به کاربران می‌دهد که سایت شما معتبر است به طوری که اگر سایتی این گواهینامه را داشته باشد، Website Grader رتبهٔ بالاتری را برایش در نظر خواهد گرفت.

همچنین پس از تست سایت، در گزارش ارسال شده به ایمیل شما یکسری پیشنهاد هم در مورد مسائلی که باید به آن‌ها رسیدگی کنید تا عملکرد سایت‌ بهبود یابد نیز ارائه خواهد شد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon