مارک زاکربرگ معتقد است بازی‌های کامپیوتری راه را برای فراگیری برنامه‌نویسی هموار می‌سازند

مارک زاکربرگ معتقد است بازی‌های کامپیوتری راه را برای فراگیری برنامه‌نویسی هموار می‌سازند

Mark Elliot Zuckerberg، بنیان‌گذار فیسبوک، در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرد که اگر می‌خواهید کسی را برنامه‌نویس کنید، وی را تشویق به انجام بازی‌های کامپیوتری نمایید! درست است که وی یکی از افراد سرشناس در دنیای فناوی به حساب می‌آید، اما باید دید که آیا اِعمال نظر شخصی کرده و یا این مسأله را از دید علمی نگاه می‌کند.

بازی‌های بسیاری هستند، همچون بازی #ماینکرفت که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید، که علاوه بر ترغیب بچه‌ها و شاید بزرگسال‌ها به تفکر الگوریتمیک، این امکان را به کاربر می‌دهند تا شرایط و محیط بازی را بسته به سلیقهٔ خود دستخوش تغییر سازند و همین قابلیت کاستومایز چیزی است که فرد را آمادهٔ ورود به دنیای برنامه‌نویسی می‌سازد. به گفتهٔ مارک زاکربرگ:

من واقعاً فکر می‌کنم که یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش برنامه‌نویسی، تشویق افراد به بازی کردنه البته بازی‌های کامپیوتری! بدون شک اگه زمانی که بچه بودم بازی‌های کامپیوتری انجام نمی‌دادم، به‌ هیچ‌ وجه نمی‌تونستم وارد دنیای برنامه‌نویسی بشم. بسیاری از مهندسینی که می‌شناسم و عمدتاً هم در کار خود درجه یک هستن، جزو کسانی‌اند که مدارک آکادمیک برنامه‌نویسی ندارن و خودشون با مطالعه و تحقیق اصول برنامه‌نویسی رو یاد گرفتن.

شاید این صحبت آخر مارک زاکربرگ را بتوان این‌گونه تفسیر کرد که پشت هر مهندس نرم‌افزار موفقی کلی مطالعه، سخت‌کوشی و البته تجربهٔ بازی‌های کامپیوتری نهفته است (در صورت علاقمندی به یادگیری اصول کدنویسی از طریق گیم، می‌توانید به دورهٔ آموزش زبان اسکرچ به صورت کاملاً رایگان و ویدیویی در سکان آکادمی مراجعه نمایید.)

آیا با نظرات مارک زاکربرگ موافق هستید و اعتقاد دارید گیم کمک به این می‌کند تا برنامه‌نویس بهتری شویم؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با سایر کاربران سکان به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon