CheerpJ: ابزاری به‌ منظور تبدیل سورس‌کد برنامه‌های جاوا به جاوااسکریپت

CheerpJ: ابزاری به‌ منظور تبدیل سورس‌کد برنامه‌های جاوا به جاوااسکریپت

اگر تا به‌ حال نتوانسته‌اید سورس‌کدهای قدیمی نوشته شده به زبان جاوا را به جاوااسکریپت تبدیل کنید، بد نیست نگاهی به کامپایلر CheerpJ بیاندازید که برای این منظور طراحی شده است.

CheerpJ کامپایلری است که بایت‌کدهای جاوا را به جاوااسکریپت تبدیل می‌کند و اساساً این ابزار برای کمک به دولوپرها طراحی شده است تا بتوانند برنامه‌های جاوای قدیمی خود را برای توسعهٔ وب آماده کنند (در صورت تمایل به شروع یادگیری زبان Java، می‌توانید به دورهٔ آموزش آنلاین و رایگان زبان برنامه‌نویسی جاوا در سکان آکادمی مراجعه نمایید.)

برای استفاده از این ابزار، نیازی به نصب جاوا و یا هرگونه پلاگینی نیست چرا که CheerpJ مبتنی بر مرورگر است اما در عین حال کد اصلی همچنان می‌تواند به‌ عنوان یکی از اجزای مستقل در Node.js استفاده شود. این ابزار همچنین دارای یک کامپایلر آفلاین است که به شما کمک می‌کند تا بایت‌کدهای جاوا را در Runtime Environment به جاوااسکریپت تبدیل کنید. علاوه‌ بر این، می‌توانید از این کامپایلر برای دیپلوی کردن یکسری کلاس‌ها در کنار سایر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. به گفتهٔ طراح این کامپایلر، Stefano De Rossi، که یکی از محققین دانشگاه هاروارد در حوزهٔ Wearable Robotics است: 

هدف اصلی CheerpJ اینه که به دولوپرها اجازه بده تا بتونن کدهای جاوا رو به اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب انتقال بدن و از همین روی نیازی به نصب جاوا در کلاینت‌ساید نیست.

قابلیت به‌ اصطلاح Bidirectional Interoperability که در این ابزار دیده می‌شود، باعث می‌گردد تا انتقال هرگونه لایبرری JS و یا API جاوا آسان گردد؛ به‌ عبارت دیگر، این ابزار برنامه‌های سمت وب‌سرور را در دو فرمت js. و jar. را اجرا می‌کند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon