عرضهٔ Visual Studio Code برای کروم‌بوک‌ و رسپبری‌‌پای

عرضهٔ Visual Studio Code برای کروم‌بوک‌ و رسپبری‌‌پای

از طریق پروژه‌ای عمومی که توسط دولوپری به نام Jay Rodgers مدیریت می‌شود، ویرایشگر کد کم‌حجم مایکروسافت یعنی Visual Studio Code برای کروم‌بوک‌، بوردهای Raspberry Pi و ابزارهای دیگری که از پردازنده‌های 32 و 64 بیتی ARM پشتیبانی می‌کنند، در دسترس دولوپرها قرار گرفته است.

این ادیتور از سیستم‌عامل‌های گنو/لینوکسی (از جمله پکیج‌های دبیان)، کروم و RPM پشتیبانی می‌کند و در‌حال‌حاضر با بیلدهای خودکار از ویژوال استودیو کد، پلتفرم‌های کمتر رایج را هم هدف قرار داده است. واضح است که دولوپرهای IoT که روی ابزارهای ARM -و به‌طور خاص رسپبری‌پای- تمرکز کرده‌اند، از این قضیه استقبال بیشتری خواهند کرد چراکه امکان اجرای مستقیم ادیتور روی ابزاری که قصد برنامه‌نویسی برای آن‌را دارند، خواهند داشت. به گفتهٔ Rodgers، افزونه‌های ویژوال استودیو کد با این بیلدها ‌نیز کار خواهند کرد:

با یه حساب سرانگشتی می‌شه فهمید جدا از این‌که این افزونه‌ها از کامپوننت‌های نیتیو درست شدن و اون کامپوننت‌های نیتیو از ARM پشتیبانی نمی‌کنن، ولی باید همون‌ طور که جاهای مختلف دیگه به‌درستی کار کردن، اینجا هم کار کنن.

این افزونه‌ها از قابلیت‌های مختلفی از دیباگینگ گرفته تا ساخت تمپلیت پشتیبانی می‌کنند؛ Rodgers در اصل پروژهٔ ویژوال استودیو کد برای کروم‌بوک و رسپبری‌پای را سال گذشته منتشر کرد ولی بعد از مدتی اقدام به بازنویسی آن از صفر نمود تا حساسیت فرایند بیلدهای خودکار را نسبت به تغییراتی که مایکروسافت انجام می‌دهد، کمتر کند (همچنین پکیج‌های ARM64 و ARMv8 را برای اولین بار اضافه کرده است). این پروژه به‌منظور رسیدن به سرعت بیشتر، بر روی کراس کامپایل کردن از یک سیستم مبدأ x86، به نمونه‌های مختلف ARM تمرکز کرده است.

با پشتیبانی از قابلیت‌هایی مانند ورژن کنترل، ویژوال استودیو کد از توسعه به زبان‌های جاوااسکریپت، تایپ‌اسکریپت و نودجی‌اس پشتیبانی می‌کند (البته زبان‌های دیگر مانند سی‌شارپ، پایتون و گو از طریق افزونه‌های مربوط به خود پشتیبانی می‌شوند). هدف مایکروسافت از ساخت ویژوال استودیو کد، ارائهٔ راهکاری برای کدنویسی، دیباگینگ و چرخهٔ ساخت سریع محصولات است و کارهای پیچیده‌تر را به IDEهایی با امکانات بیشتر واگذار می‌کند. Rodgers گفته که به دلیل اینترفیس کاربرپسند Visual Studio Code، به آن علاقه‌مند شده که این قضیه برای کاربران جدید نیز اهمیت دارد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon