تغییر نام Google Webmaster Tools به Google Search Console

تغییر نام Google Webmaster Tools به Google Search Console

شرکت گوگل به تازگی دست به اقدام عجیبی زده است و آن هم اینکه نام ابزار Google Webmaster Tools را به Google Search Console تغییر داده است. در پاسخ به این سؤال که گوگل وبمستر تولز چه کار می‌کند و به چه دردی می‌خورد بایستی گفت که این ابزار آنلاین به کلیه وب مسترها، صاحبین کسب و کارهای آنلاین و طراحان سایت کمک می‌کند تا اطلاعات جامع و دقیقی در ارتباط با سایت خود، کلمات کلیدی مورد استفاده در سایت، نتایج جستجوی کاربران گوگل، اطلاعات مرتبط با سایت مپ و … به دست آورند.

اینکه چرا مدیران شرکت گوگل دست به چنین اقدامی زده و نام این ابزار را به گوگل سرچ کنسول تغییر داده‌اند را باید از زبان مدیران خود این شرکت شنید. به گفته ایشان، دلیل اصلی این تغییر نام و برند این بوده تا شرکت گوگل بتواند علاوه بر وبمسترها، بازاریاب ها، برنامه نویسان، طراحان، توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل، کارشناسان سئو و همچنین صاحبین کسب و کارهای کوچک را هم مخاطب خود قرار دهد. به غیر این نام این خدمت آنلاین گوگل، هیچ چیز دیگری تغییر نیافته است اما این در حالی است که هر روزه ویژگی‌های جدید به این ابزار بسیار مفید و کارآمد اضافه می گردد.

URL گوگل سرچ کنسول همان مسیری است که برای گوگل وبمستر تولز در نظر گرفته شده بود اما در عین حال شرکت گوگل یک URL کوتاه شده به آدرس g.co/SearchConsole را هم در اختیار کاربران قرار داده است. اگر علاقمند به این حوزه هستید، تا چند هفته آینده هر چند روز یک بار سری به این ابزار آنلاین گوگل بزنید چرا که مدیر دپارتمان گوگل سرچ کنسول اظهار داشته که در هفته‌های آتی تغییرات قابل توجهی در این ابزار صورت خواهد گرفت.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon