معرفی اکانت گیت‌هاب آژانس امنیت ملی آمریکا

معرفی اکانت گیت‌هاب آژانس امنیت ملی آمریکا

در گذشته عمده فعالیت‌‌های آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) بسیار مخفیانه انجام می‌‌شد اما با گذشت زمان و افشاگری‌‌های پیش‌آمده، این سازمان تصمیم بر شفاف‌‌سازی و حضور بیشتر در جامعه، به‌خصوص جامعهٔ اپن‌سورس، گرفته است. در واقع، پس از افشاگری‌های Edward Snowden، این سازمان اکانت توییتر خود را فعال نمود و هم‌اکنون به‌ دنبال افزایش حضور خود در جوامع اپن‌سورس می‌باشد.

NSA OSS Technologies که در سال 2005 و پس از انتشار سورس‌کد یک پلتفرم مدیریت یکپارچه‌سازی با نام System Integrity Management Platform یا به‌ اختصار SIMP فعال شده است، دارای چندین پروژهٔ اپن‌سورس بوده که توسط دولوپرهای این سازمان نوشته شده‌اند. در حقیقت، این پروژه‌ها به‌ عنوان بخشی طرحی از این سازمان موسوم به Technology Transfer Program یا TTP بوده که نقش یک پل ارتباطی میان اختراعات، تحقیقات آکادمیک و سایر زمینه‌های علمی تحقیقاتی را برعهده دارد.

به طور کلی، از آنجایی‌ که بسیاری از تکنولوژی‌ها نظیر اینترنت، جی‌پی‌اس و ... که امروزه توسط مردم عادی استفاده می‌شوند در آغاز جزو پروژه‌های نظامی و امنیتی بوده‌اند، فعالیت‌هایی که در بالا گفته شد می‌تواند مزایای بسیاری برای عموم افراد جامعه به‌ همراه داشته باشند.

در پایان لازم به ذکر است که علاوه بر آژانس امنیت ملی، دولت ایالات متحده نیز جزو علاقمندان به کامیونیتی اپن‌سورس به شمار می‌آید به طوری که این دولت نیز از طریق سایتی اختصاصی، پروژه‌های اپن‌سورس خود را در اختیار عموم قرار داده است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon