آشنایی با اپلیکیشن‌های معروف نوشته شده با زبان برنامه‌نویسی Python

آشنایی با اپلیکیشن‌های معروف نوشته شده با زبان برنامه‌نویسی Python

پایتون یک‌ زبان برنامه‌نویسی است که به‌ طور غیرقابل‌باوری قوی و کاربردی است به طوری که بسیاری از سایت‌های بزرگ در جهان با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی، پایه‌ریزی شده‌اند. پایتون یک محیط کاملاً پویا را برای برنامه‌نویسی در اختیار دولوپرها قرار داده و همچنین از آنجایی‌ که این زبان برنامه‌نویسی کاملاً رایگان و اپن‌سورس است، بسیاری از دولوپرها از آن استفاده کرده و پروژه‌های بزرگ و کوچک زیادی با استفاده از این زبان توسعه داده شده که در ادامه با چند مورد از معروف‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد.

YouTube
اگر شما هم جزو کاربران این سایت بوده باشید و به تماشای آموزش‌های مختلف برنامه‌نویسی یا فیلم‌های دلخواه خود روی این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو علاقه‌مند هستید، مطمئناً به‌ خاطر اینکه پایتون این امکانات را با تمام قدرت برای شما فراهم نموده است، از آن متشکر خواهید بود (در همین راستا می‌توانید به مقالهٔ معرفی لیستی از کانال‌های مرتبط با کدنویسی در YouTube مراجعه نمایید.) YouTube یکی از معروف‌ترین سایت‌های اینترنتی و یکی از پرقدرت‌ترین پروژه‌هایی است که با پایتون نوشته‌ شده است.

DropBox
دراپ‌باکس ابتدا به‌ عنوان یک برنامهٔ پرقدرت مطرح شد و در حال‌ حاضر توسط انواع مختلف کسب‌وکارها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد عادی و تیم‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است. دراپ‌باکس به شما این امکان را می‌دهد تا فایل‌های خود را بر روی سیستم‌های کلود ذخیره‌سازی کنید و هر زمان و در هر مکان به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

Google
گوگل را می‌توان بی‌اغراق برترین و قوی‌ترین موتور جستجوی جهان دانست و در عین‌ حال باید بدانید که گوگل در قسمت‌های اصلی و پایه‌ای سیستم موتور جستجوی خود و همچنین بسیاری از برنامه‌هایش از زبان برنامه‌نویسی Python استفاده کرده است.

Quora
این سایت فهرستی از سؤالات و پاسخ‌ها که از گروه‌ها و شبکه‌های مختلف استخراج‌ شده است را جمع‌آوری می‌کند. سپس آن‌ها را دسته‌بندی کرده و زمانی که سؤالی مطرح می‌شود، نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین سؤالات و پاسخ‌ها را لیست می‌کند. این سایت محبوب، که البته در ایران امکان دسترسی آزاد به آن وجود ندارد، نیز از زبان پایتون استفاده می‌کند.

Instagram
اگر عاشق عکاسی از مکان‌ها و لحظات زندگی خودتان هستید و دوست دارید آن‌ را به‌ صورت آنلاین با دوستان خود به اشتراک بگذارید، باید از پایتون به‌ خاطر کمک در توسعهٔ بخش‌هایی از اینستاگرام متشکر باشید. 

BitTorrent
یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای اشتراک دانش (متن، صوت، فیلم و ...) در سال‌های اخیر فروغ چندانی نداشت اما در سال‌های اخیر پایتون به‌ عنوان یک‌ زبان قدرتمند به کمک این ابزار آمده و تغییرات جدید این ابزار با پایتون صورت گرفته است. بیت‌تورنت مجدداً امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و شما می‌توانید فایل‌های خود را با دیگران به‌ راحتی به اشتراک بگذارید.

Spotify
اگر علاقه‌مند هستید که به‌ صورت آنلاین به موسیقی گوش فرا دهید، حتماً Spotify را می‌شناسید؛ یک وب‌سایت قدرتمند در زمینهٔ پخش موسیقی آنلاین که با استفاده از زبان برنامه‌نویسی پایتون طراحی و پیاده‌سازی شده است.

Reddit
این سایت یکی از بزرگ‌ترین انجمن‌های باز و رایگان در وب است. اگر سؤالی داشته باشید، بخواهید در مورد یک موضوع خاص با دیگران تبادل‌نظر کنید یا قصد داشته باشید که قسمتی از یک موضوع را بیابید، می‌توانید به ردیت سری بزنید که جالب است بدانید این سرویس نیز با پایتون نوشته شده است.

Yahoo Maps
یاهو نیز همچون گوگل از پایتون به‌ عنوان زبان برنامه‌نویسی اصلی برای پیاده‌سازی سرویس‌های مختلفی استفاده می‌کند که شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین آن‌ها، Yahoo Maps است. یاهو یک API قوی برای دولوپرها ارائه می‌کند که در پشت آن زبان برنامه‌نویسی پایتون قرار دارد. این API به دولوپرها این امکان را می‌دهد که مسیریابی، نمایش و حرکت بر روی نقشه‌ها و ... را در برنامه‌های خود بدون دردسر پیاده‌سازی نمایند.

در انتها باید گفت که پایتون بی‌نظیر، ساده، سبک، سریع و قدرتمند. این زبان برنامه‌نویسی به‌ صورت باورنکردنی برای توسعهٔ وب قدرتمند بوده و مطمئناً سایت‌های بیشتری از این زبان در سال‌های آینده بهره خواهند برد اما یک چیز را فراموش نکنیم و آن هم اینکه تمامی سرویس‌های فوق‌الذکر دارای کاربران میلیونی از سراسر دنیا هستند؛ به عبارت دیگر، سرویس‌های آنلاین بسیار عظیم و پیچیده‌ای می‌باشند و زمان که پای پیچیدگی نرم‌افزار به میان می‌آید، مسلماً یک زبان برنامه‌نویسی واحد پاسخگوی تمامی نیازهایش نخواهد بود به طوری که در آنِ واحد از چندین زبان مختلف استفاده می‌گردد (اگر علاقمند به شروع یادگیری زبان Python شده‌اید، می‌توانید به دورهٔ آموزش رایگان و آنلاین زبان برنامه‌نویسی پایتون در سکان آکادمی مراجعه نمایید.)

حال نوبت به نظرات شما می‌رسد. چه اپلیکیشن‌های معروف دیگری می‌شناسید که با زبان قدرتمند Python نوشته شده‌اند؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon