Tynker: پلتفرمی برای آموزش کدنویسی به کودکان

Tynker: پلتفرمی برای آموزش کدنویسی به کودکان

این روزها دنیای تکنولوژی بسیار گسترده و فراگیر شده است و نیاز به توضیح نیست که وقتی نام تکنولوژی به میان می‌آید، بدون شک برنامه‌نویسی و مهارت‌های توسعهٔ نرم‌افزار خودنمایی می‌کنند. بنابراین عجیب نیست که والدین به فکر آموزش برنامه‌نویسی به فرزندان خود آن هم در سنین پایین باشند چرا که این امر نقاط مثبت بسیاری برای ایشان دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر حول این موضوع، توصیه می‌کنیم به مقالهٔ چکیدهٔ ارائهٔ «ضرورت آموزش برنامه‌نویسی به کودکان» در اولین گردهمایی بزرگ برنامه‌نویسان ایران مراجعه نمایید.

Tynker برنامه‌ای آموزشی است که در خلال بازی‌های تعاملی و جذاب، اصول کدنویسی را به کودکان ۷ سال به بالا می‌آموزد. از جمله حوزه‌هایی که کودکان می‌توانند با دانش برنامه‌نویسی خود در آن‌ها خلاقیت خود را شکوفا سازند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کدنویسی ربات‌ها
- توسعهٔ اپلیکیشن
- کدنویسی برای ماینکرفت
- کدنویسی پهپاد
- ساخت گیم
- طراحی سایت

لازم به ذکر است که میلیون‌ها کودک از سراسر دنیا جزو کامیونیتی دولوپرهای جوان Tynker هستند و هر روز هم بر این تعداد افزوده می‌شود. از جملهٔ دیگر قابلیت‌های این پلتفرم آموزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- پازل (ارائهٔ پازل‌هایی پُر از باگ به کودکان تا مهارت دیباگینگ‌ ایشان ارتقاء یابد!)
- پروژه‌های گام به گام
- آموزش از طریق Drag & Drop و تبدیل بلوک‌های کد به JavaScript
- ویدیوهای آموزشی
- ابزارهایی برای والدین به منظور رصد کردن پروسهٔ آموزشی کودک‌شان
- بیش از 2000 تَسک آموزشی

در پایان لازم به ذکر است که یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب آموزش کدنویسی به کودکان Scratch است که برای فراگیری این زبان به صورت آنلاین و رایگان، می‌توانید به دورهٔ آموزش زبان برنامه‌نویسی اسکرچ در سکان آکادمی مراجعه نمایید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon