CRX Extractor: ابزاری رایگان و اپن‌سورس برای استخراج سورس‌کد افزونه‌های کروم

CRX Extractor: ابزاری رایگان و اپن‌سورس برای استخراج سورس‌کد افزونه‌های کروم

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری اصول کدنویسی از طریق خواندن سورس‌کدهای دیگر دولوپرها است که سرویس‌هایی همچون گیت‌هاب و گیت‌لب این کار را به ساده‌ترین راه ممکن در اختیار دولوپرهای علاقمند قرار داده‌اند اما در مورد پروژه‌های چندزبانه مانند افزونه‌های کروم، منابع زیادی در دسترس نخواهید داشت. در همین راستا، در ادامه قصد داریم ابزاری را معرفی کنیم که پروسهٔ سورس‌کد خوانی افزونه‌های گوگل کروم را برای دولوپرها امکان‌پذیر می‌سازد.

CRX Extractor ابزاری رایگان و اپن‌سورس است که می‌تواند به‌ طور مستقیم، سورس‌کد افزونه‌های مرورگر کروم را از فایل آن‌ها استخراج کند. جالب است بدانید که حتی نیاز نیست این پلاگین را نصب کنید، بلکه با کپی/پیست کردن آدرس افزونهٔ مورد نظر در Chrome Web Store در این ابزار و اجرای آن، به سورس‌کد افزونهٔ مد نظر دسترسی پیدا خواهید کرد (همچنین می‌توانید فایل crx. مورد نظر را دانلود کرده و مستقیماً درون سایت آپلود کنید.) 

CRX Extractor چگونه کار می‌کند؟
اتفاقات زیادی می‌افتد تا این اپ به‌ درستی کار کند. به‌ طور کلی، CRX Extractor متادیتاهای مربوط به فایل را به‌ دست می‌آورد و آن افزونه را به zip. تغییر می‌دهد و بدین ترتیب می‌توانید مانند یک فایل معمولی زیپ، محتویات داخل این آرشیو را مشاهده کنید. این فرایند به‌ طور کلی بسیار فنی است و به‌ همین دلیل بیشتر دولوپرها علاقه‌ای به انجام این کارها به صورت دستی ندارند اما اگر دربارهٔ قسمت فنی این کار علاقه‌مند شده‌اید نیز می‌توانید به صفحهٔ About این سرویس مراجعه کنید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon