Google Attribution: ابزاری برای حصول اطمینان از کارکرد مارکتینگ با استفاده از ML

Google Attribution: ابزاری برای حصول اطمینان از کارکرد مارکتینگ با استفاده از ML

Google Attribution ابزاری از مجموعه سرویس‌های Google Analytics است که می‌تواند با استفاده از ML (ماشین لرینینگ) خریدهای مشتریان را پس از اینکه روی یک تبلیغ کلیک کردند، ردیابی کند (البته لازم به ذکر است که این سرویس پس از عرضه مورد انتقاد مدافعان حریم‌ خصوصی قرار گرفت؛ اما گوگل در جواب اظهار داشت که این ابزار پرایوسی افراد را کاملاً محترم می‌شمارد.)

اینکه گوگل همهٔ حرکات آنلاین کاربران را می‌بیند و رصد می‌کند، یک واقعیت اثبات شده است و درست زمانی که فکر می‌کنید نظارت‌های گوگل دیگر بیش از این نمی‌شود، این کمپانی پا را یک گام فراتر گذاشته و سیستم نظارت خود را گسترش داده تا عملکرد شما در مورد خرید محصولات را رصد کند.

در حقیقت، Google Attribution به تبلیغ‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا رفتار مشتریان را با استفاده از دیتای زیادی که در اختیار دارد از یکسو و همچنین به‌کارگیری #یادگیری ماشینی از سوی دیگر رصد کرده و نتایج جدیدی را برای تبلیغات بهتر به‌ دست آورند. به عبارتی، گوگل اَتریبیوشن قرار است پس از اینکه مشتری روی چند تبلیغ در سایت یک فروشگاه آنلاین کلیک کرد، بررسی کند ببیند که آن مشتری چقدر از فروشگاه مذکور خرید کرده است.  Sridhar Ramaswamy، معاون اول ارشد تبلیغات گوگل، گفته است:

اکثر کاربران روی یک تبلیغ کلیک نمی‌کنن تا چیزی بخرن بلکه آن‌ها تحقیقات زیادی می‌کنن، مقاله‌های مختلفی در مورد یک محصول یا سرویس می‌خونن، ویدئو می‌بینن و از خود فروشگاه هم به‌ صورت فیزیکی بازدید می‌کنن تا در نهایت تصمیم خود رو برای خرید یا عدم خرید یک محصول خاص بگیرن.

در یک کلام، گوگل اَتریبیوشن آماده تا اصطلاحاً ROI را بهبود بخشد. در واقع، این سرویس در تعامل با دیگر سرویس‌های گوگل همچون AdWords Google ،Analytics ،DoubleClick و Attribution 360 کار را برای مدیران بازاریابی به منظور بهبود مارکتینگ آسان می‌سازد. به عبارتی، Google Attribution به پرسشِ «آیا سیاست‌های مارکتینگ ما جواب داده یا خیر؟» پاسخ می‌دهد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon