Google Lens: اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل برای سرچ تصاویر

Google Lens: اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل برای سرچ تصاویر

Google Lens اپلیکیشنی است که کاربران اندرویدی تنها با گرفتن دوربین گوشی هوشمند خود در مقابل اشیاء مورد علاقه‌ٔشان، قادر خواهند بود تا اطلاعات مربوط به آن‌ها در اینترنت سرچ کنند. به‌ عنوان مثال، فرض کنید کاربری در مورد خدمات یک رستوران و یا قیمت بلیط یک فیلم سینمایی نیاز به جستجوی اطلاعات دارد؛ برای این کار، وی به سادگی می‌تواند دوربین گوشی و یا تبلت خود را مقابل لوگو یا ویژگی شاخصی از آن رستوران و یا اطلاعیهٔ فیلم مورد نظر گرفته و به این ترتیب به جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود بپردازد.

در واقع، برای اولین بار مدیرعامل گوگل، Sundar Pichai، در همایشI/O این شرکت در ۱۷ ماه مه ۲۰۱۷ از Google Lens رونمایی کرد؛ Pichai این ابزار را مظهر تلاش‌های گوگل در راستای کاربردی‌تر نمودن هوش‌مصنوعی دانسته و گفت:

Google Lens مجموعه‌ای از قابلیت‌های محاسباتی مبتنی بر ویژگی‌های دیداریه که می‌تونه اشیاء مورد نظر شما رو تشخیص داده سپس اطلاعات مرتبط با اون‌ها رو در اختیار شما قرار بده. Google Lens در وهلهٔ اول با Google Assistant و Google Photo در تعامل خواهد بود اما در نهایت با همهٔ محصولات گوگل یکپارچه می‌شه. اساساً گوگل با هدف درک داده‌های متنی و صفحات وب به‌ وجود آمد و درک تصویر و ویدئو نیز چیزی جز ادامهٔ همان هدف اولیه نیست.

همچنین برای وصل شدن به شبکهٔ WiFi با استفاده از این اپ،‌ تنها کاری که لازم می‌باشد انجام دهید این است که دوربین دیوایس اندرویدی خود را در مقابل اِستیکر موجود بر روی روتر وای‌فای قرار داده و بدون نیاز به وارد نمودن کلمهٔ‌عبور به‌ صورت دستی،‌ خود‌به‌خود به شبکه متصل شوید!

آیا شما نیز به استفاده از دستیارهای دیجیتال،‌ تصویری و صوتی علاقمندید و آیا تاکنون از این دستیارها در امور مختلف استفاده نموده‌اید؟‌ آیندهٔ‌ این تکنولوژی‌ها را چه‌طور پیش‌بینی می‌کنید؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon