گوگل رسماً از Kotlin در برنامه‌­نویسی اندروید پشتیبانی می­‌کند

گوگل رسماً از Kotlin در برنامه‌­نویسی اندروید پشتیبانی می­‌کند

گوگل در کنفرانس Google I/O 2017 که 27 اردیبهشت هر سال برگزار می‌شود، پشتبانی رسمی از زبان برنامه‌نویسی Kotlin برای توسعهٔ برنامه‌های اندرویدی را اعلام کرد؛ لازم به ذکر است که تا پیش از این، فقط زبان‌های برنامه‌نویسی ++C و Java پشتیبانی رسمی می‌شدند.

Kotlin یک زبان برنامه‌نویسی تحت لیسانس آپاچی 2.0 است و این در حالی است که از دید گوگل، این زبان «زبانی با طراحی هوشنمدانه و بسیار ساخت‌یافته» است. به‌نظر می‌رسد که استفاده از زبان برنامه‌نویسی Kotlin در افزایش سرعت توسعهٔ برنامه‌های اندروید نقش بسیاری خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که کامپیالر Kotlin، از byte-code جاوا استفاده نمی‌کند اما درعین‌حال، Kotlin و Java می توانند کاملاً با هم در ارتباط باشند؛ هم اکنون می‌توانید افزونهٔ Kotlin را برای Android Studio 3.0 دانلود کرده و شروع به استفاده از آن کنید (اگر علاقمند هستید بدانید که به غیر از جاوا با چه زبان‌های برنامه‌نویسی دیگری می‌توان برای اندروید اپ نوشت، می‌توانید به مقالهٔ آشنایی با زبان‌هایی به غیر از جاوا برای اپ‌نویسی اندروید مراجعه نمایید.)

اگر شما هم علاقمند به امتحان کردن Kotlin هستید می‌توانید Android Studio Preview را نصب کنید و شروع به تبدیل کد‌های Java به Kotlin کنید و تجربهٔ خود را با ما و سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon