Total.js: فریمورکی MVC با روتینگ RESTful برای Node.js

Total.js: فریمورکی MVC با روتینگ RESTful برای Node.js

کمتر کسی را می‌توان یافت که با زبان JavaScript کار کرده باشد و نام Node.js را نشنیده باشد. در یک کلام، Node.js آمد تا امکان کدنویسی سمت سرور با زبان جی‌اس را امکان‌پذیر سازد. از زمان عرضهٔ این پلتفرم تاکنون، فریمورک‌های بسیاری به بازار عرضه شده‌اند که یکی از آن‌ها Total.js است که در ادامه قصد داریم این فریمورک را مورد بررسی قرار دهیم.

Node.js چیست؟
پیش از هر چیز، در ابتدا توضیح مختصری دربارهٔ Node.js داده تا مفهوم آن کاملاً روشن شود. اگر بخواهیم این محیط را به ساده‌ترین زبان ممکن تعریف کنیم، باید بگویم که Node.js یک پلتفرم برنامه‌نویسی است که برای زبان جاوااسکریپت طراحی شده است که از آن برای ساخت برنامه‌های به اصطلاح Server Side (سمت سرور) و مقیاس‌پذیر استفاده می‌شود (برای آشنایی بیشتر، توصیه می‌کنیم به مقالهٔ Node.js چیست؟ مراجعه نمایید.)

باید بدانید که Total.js فریمورکی سمت سرور برای Node.js است که تنها از زبان JavaScript برای توسعهٔ آن استفاده شده است (مثل Laravel در PHP یا Django در Python) به طوری که مجموعه‌ای از لایبرری‌ها، پکیج‌ها و پروژه‌های تکمیل شده‌‌ای است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید پروژه‌هایی در حوزه‌های وب اپلیکیشن، تجارت الکترونیک، آی‌اوتی و ... بسازید.

آشنایی با فریمورک Total.js
از ویژگی‌های برجستهٔ این فریمورک می‌توان به مواردی همچون توسعه‌ٔ سریع، هزینه‌های نگاه‌داری پایین، دوام و ثبات بالا، پرفورمنس عالی و مقیاس‌پذیری آسان اشاره کرد. علاوه بر این موارد، یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های Total.js این است که هیج‌گونه Dependency (وابستگی) به سایر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها ندارد؛ بنابراین نصب و ارتقاء آن بسیار ساده و آسان است. مهم‌ترین ویژگی‌های فریمورک Total.js عبارتند از:

- معماری MVC
- وب‌سرور کامل
- پشتیبانی از WebSocket
- کد ایزومورفیک
- طرح‌ها، نمونه‌ها و پکیج‌های کاربردی
- ادغام فایل‌های js. و css.
- ساپورت دیتابیس‌های RDMBS یا NoSQL
- SMTP به همراه TLS
- پردازندهٔ تصویر
- روتینگ RESTful

در ارتباط با لایبرری‌ها و فریمورک‌های سمت کاربری (Client Side)، بایستی گفت که می‌توانید از هر لایبرری یا فریمورکی که تمایل داشته باشید می‌توانید استفاده کنید که از آن جمله می‌توان به ریئکت، بک‌بون، آنگولار، جی‌کوئری و ... اشاره کرد و در ارتباط با دیتابیس هم بایستی گفت که این پلتفرم به‌ هیچ عنوان شما را محدود نمی‌کند به طوری که می‌توانید هنگام استفاده از این فریمورک از هر پایگاه داده‌ای که دوست دارید (RDMBS یا NoSQL) استفاده کنید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon