ButterCMS: سرویس سایت‌ساز مبتنی بر API

ButterCMS: سرویس سایت‌ساز مبتنی بر API

ButterCMS یک سیستم مدیریت محتوای مبتنی بر API است که به دولوپرها این امکان را می‌دهد تا خیلی سریع وبلاگ یا وب‌سایت مد نظر خود را پیاده‌سازی کنند. در عین حال، این CMS قابلیت‌های بسیاری را در اختیار شما قرار داده و همچنین از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی همچون روبی، پی‌اچ‌پی، پایتون، سی‌شارپ، گو و غیره هم پشتیبانی می‌کند که در ادامه بیشتر با قابلیت‌های این سرویس آشنا خواهید شد.

اینترفیس زیبا
ButterCMS به همراه خود یک ادیتور ویرایش متنی دارد که قطعاً مورد قبول اکثر تولیدکنندگان محتوا و کپی‌رایتر‌ها خواهد بود چرا که کار کردن با آن بسیار ساده بوده و در عین حال، سرعت تولید محتوای شما را بالا خواهد برد.

سئوی بهینه شده
وبلاگ شما روی دامین اصلی‌تان قرار می‌گیرد و نویسندگان می‌توانند متا تگ‌ها، اسلاگ‌ها و عناوین موجود در کدهای اچ‌تی‌ام‌ال شما را کنترل کنند (Slug تکه‌ای از آدرس URL است. به طور مثال، اگر اِسپِیسی در آدرس صفحهٔ مورد نظر وجود داشته باشد، به‌ طور معمول با علامت 20% جایگزین می‌شود ولی با استفاده از اسلاگ، می‌توان به‌ عنوان مثال خط تیره را به‌ جای کاراکترهای ناخوانای 20% به‌ کار برد.)

RESTful API ساده
سیستم‌های مدیریت محتوای معمولی، در چارچوب خاصی برای دیتابیس کوئری ارسال کرده و در نهایت خروجی را در معرض دید کاربران قرار می‌دهند؛ اما با ButterCMS، محتوای شما از طریق یک API از جنس RESTful در دسترس است؛ بنابراین می‌توانید محتوای‌ خود را هرجا که اراده کنید، داشته باشید و هر طور که می‌خواهید آن‌ را نمایش دهید (برای آشنایی با مفهوم RESTful API، به آموزش آشنایی با مفهوم RESTful API مراجعه نمایید.)

به تکنولوژی خاصی نیاز نیست
سی‌ام‌اس‌های معمولی شما را مجبور به استفاده از یک تکنولوژی خاص می‌کنند و مهاجرت به گزینه‌های دیگر را برای‌تان سخت‌تر می‌نمایند (مثلاً وردپرس، جوملا و یا دروپال هر سه بر پایهٔ زبان برنامه‌نویسی PHP هستند.) اما ButterCMS با هر کدی ترکیب می‌شود؛ بنابراین همیشه می‌توانید تکنولوژی مطلوب‌تان را انتخاب کنید و یا تغییر دهید.

بدون وابستگی
سیستم‌های مدیریت محتوای معمولی به کدهای شما بسیار وابسته هستند و گاهی‌ اوقات وابستگی‌های ناخواسته‌ای را به شما تحمیل می‌کنند! ولی ButterCMS به‌ خاطر مبتنی بودن بر API، به‌ طور کامل بی‌نیاز از هرگونه وابستگی است که این قضیه به شما اجازه می‌دهد فقط روی تولید محتوای خود تمرکز کنید.

بدون هرگونه هزینهٔ نگهداری
سی‌ام‌اس‌های معمولی به میزبانی و پشتیبانی درست و حسابی نیاز دارند اما پس از استفاده از این CMS، محتوای شما در سرورهای امن #کلود ذخیره می‌شود و نگهداری اطلاعات بر عهدهٔ شرکت پشتیبان ButterCMS خواهد بود و نَه شما (تست این ابزار به مدت 30 روز، رایگان است.)

 به‌ طور مثال، نحوهٔ استفاده از API این سرویس با استفاده از زبان PHP به شکل زیر است:

use ButterCMS\ButterCMS;
$butter = new ButterCMS('api_token_BQokikJOvBiI2HlWgH4olfQ2');

# Get first page of posts
$butter->fetchPosts(['page' => 1]);

# Get single post by slug
$butter->fetchPost('hello-world');

# Get RSS feed xml
$feed = $butter->fetchFeed('rss');

و یا در صورتی که تمایل به استفاده از زبان قدرتمند Python دارید، به شکل زیر می‌توانید از API سرویس ButterCMS استفاده کنید:

from butter_cms import ButterCMS
client = ButterCMS('api_token_BQokikJOvBiI2HlWgH4olfQ2')

# Get first 10 posts
print posts = client.posts.all(page=1, page_size=10)

# Get single post by slug
print post = client.posts.get('hello-world')

# Get RSS feed xml
print client.feeds.get('rss')

روی‌ هم‌ رفته، به منظور ساخت وبلاگ با این سرویس، با استفاده از تکنولوژی‌های Ruby ،Rails ،Node.js ،Python ،ASP.NET ،Flask ،Django ،Go ،PHP و React می‌توان دست به ساخت وبلاگ زد.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon