فرزندان Bill Gates تا سن ۱۴ سالگی اجازهٔ داشتن موبایل نداشتند!

فرزندان Bill Gates تا سن ۱۴ سالگی اجازهٔ داشتن موبایل نداشتند!

اگر مسائل مادی برایتان اهمیت داشته‌ باشد، حتماً حس اینکه بچهٔ یکی از پولدارترین انسان‌های دنیا باشید برایتان بسیار هیجان‌انگیز است! بیل گیتس مؤسس یکی از بزرگترین شرکت‌های تکنولوژیکی (مایکروسافت) در دنیا است و در ظاهر به نظر می‌رسد که فرزندانش غرق در تکنولوژی بوده باشند؛ اما بر اساس یک مصاحبهٔ که با وی صورت گرفت، این میلیاردر معروف پدر چندان تکنولوژی‌بازی نبوده‌ است! به‌ طور مثال، او به سه فرزندش اجازهٔ داشتن موبایل را تا سن ۱۴ سالگی نداد و همین‌طور اجازه نمی‌داد در طول صرف غذا، سر میز کسی از تبلت و موبایل استفاده کند!

به گفتهٔ #بیل گیتس، در خانه برای بچه‌ها اصطلاحاً اِسکرین‌تایم (زمان دیدن تلویزیون و بازی با گوشی و ...) تعیین می‌شده است به طوری که در این رابطه می‌گوید:

ما در اغلب موارد تایمی رو در خانه تنظیم می‌کردیم که بعد از اون دیگه گوشی و اینترنت و این‌جور چیزها ممنوع بود و این مسئله باعث می‌شد تا بچه‌ها سر ساعت درستی بخوابن. شما همیشه باید به فکر این باشید که چه‌طور تکنولوژی از راه درست استفاده بشه و به ارتباطات اجتماعی بچه‌ها، وقت‌گذرانی با دوستانشون و مهم‌تر از همه به تکالیفشون صدمه نزنه و در پی این باشید که بدونید تایم مناسب استفاده از اون چقدره و کِی این زمان استفاده خیلی طولانی و بیش از حد شده‌!

شواهد حاکی از آنند که وقت‌گذرانی با دیوایس‌های تکنولوژیکی مختلف مثل گوشی، تبلت و ... ممکن است برای بچه‌ها اصلاً خوب نباشد. گفته می‌شود تکنولوژی به گونه‌ای بر دنیای مدرن غالب شده که دیگر نرسیدن به نوشتن تکالیف و وقت‌گذرانی با دوستان از جمله موضوعات منفی تکنولوژی به حساب نمی‌آیند چرا که این ابزارها راحت‌ترین و مناسب‌ترین راه برای بچه‌ها جهت دسترسی به مسائل آموزشی و تفریحی در تمام زمینه‌ها هستند. 

به طور کلی، اکثر محدودیت‌های بیل گیتس در قبال بچه‌هایش منطقی به‌ نظر می‌رسند؛ اما اینکه کسی بنیان‌گذار شرکتی باشد که تکنولوژی‌های محبوبی در سطح جهانی تولید می‌کند اما در عین حال طوری راجع‌ به آن‌ تکنولوژی‌ها صحبت کند که گویی مُضر هستند، کمی ضد و نقیض به‌ نظر می‌رسد! 

نظر شما چیست و آیا با دیدگاه‌های بیل گیتس موافق هستید؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon