transfer.sh: ابزاری اپن‌سورس و رایگان برای اشتراک‌گذاری فایل از طریق کامندلاین

transfer.sh: ابزاری اپن‌سورس و رایگان برای اشتراک‌گذاری فایل از طریق کامندلاین

ازدیاد پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری رایگان فایل‌ مانند دراپ‌باکس بدان معنا است که شما می‌توانید از هر کامپیوتری هر فایلی را با هر فرد دیگری در هر نقطه‌ٔ جهان به‌اشتراک بگذارید. هر ساله پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری جدیدی وارد بازار می‌شوند، اما transfer.sh با بقیه فرق داشته و بسیار منحصربه‌فرد است چرا که با استفاده از کامندلاین کار می‌کند!

transfer.sh یک سیستم اشتراک‌گذاری فایل‌ است که تنها از طریق کامندلاین (خط فرمان) کار می‌کند. این سیستم از ویندوز شل (Windows Shell که رابط بین کاربر و کِرنِل است) یا ترمینال‌های مک و لینوکس برای اتصال به سرورهای transfer.sh استفاده می‌کند که از این طریق، هم می‌توانید فایل آپلود کنید، هم لینک‌های اشتراک‌گذاری ایجاد کنید و هم فایل‌ها را به مدت چندین روز ذخیره سازید. به‌ عنوان نمونه کامندهای آپلود فایل داریم:

# Uploading is easy using curl 
$ curl --upload-file ./hello.txt https://transfer.sh/hello.txt 
https://transfer.sh/66nb8/hello.txt 

$ curl -H "Max-Downloads: 1" -H "Max-Days: 5" --upload-file ./hello.txt https://transfer.sh/hello.txt 
https://transfer.sh/66nb8/hello.txt 
# Download the file 
$ curl https://transfer.sh/66nb8/hello.txt -o hello.txt

هر پروسهٔ انتقال فایل به‌ طور کامل رمزگذاری می‌شود که این بدان معنا است که دیتای شما همواره امن خواهد بود. این سیستم از طریق Curl (یکی از لایبرری‌های PHP) که در شِل اجرا می‌شود کار کرده و شما می‌توانید هر نوع فایلی را تا حجم ۱۰ گیگابایت آپلود کنید (البته به خاطر داشته باشید که transfer.sh یک پلتفرم ذخیره‌سازی موقت است که پس از دو هفته، به‌ طور خودکار دیتای شما را پاک می‌کند!)

اگر دوست داشته باشید و بلد باشید، می‌توانید یک کپی از transfer.sh را بر روی سرور خودتان کانفیگ کنید؛ این کپی می‌تواند به منزلهٔ یک مکانیسم اشتراک‌گذاری موقت فایل، برای تیم‌های کوچک یا گروه‌های بزرگ‌تر که دیتای حساس‌تری را انتقال می‌دهند عمل کند (می‌توانید برای به‌ دست آوردن سورس‌کد‌ و مثال‌هایی راجع به نحوهٔ استفاده و دیپلوی روی سرور، ریپازیتوری گیت‌هاب transfer.sh را چک کنید.)

روی‌ هم‌ رفته، transfer.sh یک روش بسیار تکنیکی برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها است؛ اما اگر تا به‌ حال از کامندلاین استفاده نکرده‌اید، احتمال زیادی وجود دارد که این ابزار رایگان توجه شما را به خود جلب نکند. اما دلایل بسیار قابل‌قبولی برای یادگیری نحوهٔ کار با کامندلاین وجود دارد، مخصوصاً اینکه تکنولوژی وب در بسیاری از زمینه‌ها بر پکیج مَنِجرهایی همچون npm متکی است و این بدان معنا است که کار با کامندلاین امروزه برای اکثر دولوپرها به یک باید مبدل شده است! 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon