Anbox:‌ ابزاری که اپ‌های اندرویدی را به راحتی در لینوکس اجرا می‌کند

Anbox:‌ ابزاری که اپ‌های اندرویدی را به راحتی در لینوکس اجرا می‌کند

Anbox یا Android in A Box برای اجرای کامل سیستم‌عامل اندروید روی یک توزیع گنو/لینوکس، از رویکردی مبتنی بر کانتینر استفاده می‌کند که این کار باعث می‌شود اجرای اپ‌های اندرویدی روی لینوکس به هیچ شبیه‌سازی نیازمند نباشد (برای آشنایی با مفهوم کانتینر، می‌توانید به مقالهٔ Container چیست و چه تفاوت‌هایی با Virtual Machine (ماشین مجازی) دارد؟ مراجعه نمایید.)

اگر پیش از این قصد اجرای اپ‌های اندرویدی روی گنو/لینوکس را داشته‌اید، احتمالاً می‌دانید که چندین امولاتور (شبیه‌ساز) وجود دارد که این اپ‌ها را به کلی از سیستم‌عامل ایزوله می‌کند و باعث کندی در اجرای آن‌ها می‌شود اما این در حالی است که با استفاده از Anbox، اپلیکیشنی در اختیار دارید که اپ‌های اندرویدی را به صورت نِیتیو روی سیستم‌ شما اجرا می‌کند. برای آشنایی بیشتر با امولاتورهای اندروید، می‌توانید به مقالات زیر مراجعه نمایید:

- بهترین شبیه‌سازهای اندروید برای بازی‌های PC ،PSP و N64
معرفی امولاتورهای برتر اندروید برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و مکینتاش

Anbox پروژه‌ای اپن‌سورس است که به شبیه‌ساز نیاز ندارد و باعث می‌شود، سیستم‌تان با اپ‌های اندرویدی مانند برنامه‌های دسکتاپ رفتار کند. دولوپرهای Anbox در وب‌سایت رسمی این نرم‌افزار بیان کرده‌اند که انباکس سیستم‌عامل اندروید را درون کانتینر اجرا می‌کند و دسترسی به سخت‌افزار به صورت انتزاعی رخ می‌دهد و سرویس‌های اصلی سیستم اندروید درون سیستم گنو/لینوکس ادغام می‌شوند.

به دلیل اینکه Anbox پیاده‌سازی کامل اندروید است و روی همان کِرنِلی که سیستم‌عامل میزبان (لینوکس) قرار دارد اجرا می‌شود، تمامی اپ‌ها قابل‌استفاده خواهند بود اما این در حالی است که امولاتورها تمامی سیستم از جمله کِرنِل را شبیه‌سازی می‌کنند. 

راهنمای نصب Anbox
برای استفاده از Anbox، توزیع لینوکسی شما باید از Snap پشتیبانی کند که برخی از مهم‌ترین توزیع‌هایی که از این قابلیت برخوردارند عبارتند از اوبونتو، فدورا، آرچ، اپن‌سوزه و دبیان. همچنین نصب این نرم‌افزار بسیار ساده است به طوری که صرفاً نیاز است تا ترمینال را باز کرده و کامند (دستور) زیر را اجرا نمایید:

$ sudo add-apt-repository ppa:morphis/anbox-support
$ sudo apt update
$ sudo apt install anbox-modules-dkms

آیا تجربهٔ‌ کار با این ابزار را داشته‌اید؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با دیگر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon