Boostnote: ابزاری تخصصی برای نت‌برداری برنامه‌نویسان در حین کدنویسی

Boostnote: ابزاری تخصصی برای نت‌برداری برنامه‌نویسان در حین کدنویسی

Boostnote یک اپ دسکتاپ است که با استفاده از Electron ساخته شده، به صورت آفلاین کار می‌کند، از مارک‌داون همراه با پیش‌نمایش زندهٔ آن پشتیبانی می‌کند و امکان ذخیرهٔ کدهایی همچون Gist در گیت‌هاب را در اختیار برنامه‌نویس‌ها قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، این نرم‌افزار را می‌توان همچون یک ابزار نُت‌برداری برای دولوپرها قلمداد کرد!

Boostnote در واقع ابزاری است که این امکان را به شما می‌دهد تا متون مختلف را داخل ویرایشگر این نرم‌افزار به فرمت مارک‌داون بنویسید. پشتیبانی از Latex‌ نیز افزوده شده تا بتوانید به راحتی فرمول‌های مورد نیازتان را به مستندات خود اضافه کنید. همچنین مستندات و تکه کدها را می‌توان با استفاده از تگ‌های مختلف مدیریت کرده و قادر خواهید بود تا هر چیزی را درون فولدرهای مختلف سازماندهی کنید.

در مورد تکه کدها بایستی گفت که این اپ، توانایی هایلایت کردن سینتکس بیش از 100 زبان برنامه‌نویسی مختلف را دارا است که از مهم‌ترین‌شان می‌توان جاوااسکریپت، پایتون، اچ‌تی‌ام‌ال و سی‌اس‌اس را نام برد. به علاوه اینکه نوع ایندنت‌ها (تب یا فاصله) و اندازه را می‌توان مستقیماً در پنجرهٔ ویرایشگر تنظیم کرد و در نهایت هم اگر نیاز داشته باشید، می‌توانید از نوشته‌های خود با فرمت متنی (txt.) یا مارک‌داون (md.) خروجی بگیرید.

طراحی رابط کاربری Boostnote
رابط کاربری این نرم‌افزار در حالت پیش‌فرض، تمامی کلیدهایی که به آن‌ها ممکن است نیاز داشته باشید را به طور کاربردی در معرض دید شما قرار دهد؛ چندین کلید میانبر (و البته با قابلیت کانفیگ بسته به نیازهای خود) اجازه می‌دهند به نوشته‌ها دسترسی داشته باشید، بین آن‌ها جستجو کنید و یا کارهای مهم‌ترتان را به‌ سرعت انجام دهید. در ضمن، می‌توانید هر تِمی که مد نظرتان بود را به ویرایشگر مارک‌داون وارد کنید.

در پایان، لازم به ذکر است که این نرم‌افزار برای پلتفرم‌های ویندوز، لینوکس، مکینتاش، آی‌او‌اس و اندروید به صورت کاملاً رایگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon