Orange Pi 2G-IoT: کامپیوتر ارزان‌قیمت لینوکسی با امکان اتصال به شبکهٔ موبایلی

Orange Pi 2G-IoT: کامپیوتر ارزان‌قیمت لینوکسی با امکان اتصال به شبکهٔ موبایلی

Orange Pi 2G-IoT که یک کامپیوتر لینوکسی با امکان اصطلاحاً Open Spec (تغییر مشخصات) است، به‌ غیر از وای‌فای و بلوتوث، امکان اتصال به شبکهٔ همراه را نیز دارا است. Orange Pi 2G-IoT دارای پردازنده‌ٔ ۱ گیگاهرتزی ARM Cortex-A5 با معماری 32 بیتی و 256 مگابایت رم است.

امکان اتصال سیم‌کارت به سیستم چیزی است که Orange Pi 2G-IoT برای پاسخ دادن به آن ساخته شد؛ این کامپیوتر کوچک Single Board Computer یا به اختصار SBC، ابتدای سال 2017 معرفی شد و چیزی در حدود ۱۰ دلار قیمت دارد و دارای وای‌فای، بلوتوث و امکان اتصال به شبکه همراه را هم دارا است.

راجع به مشخصات دیگرOrange Pi 2G-IoT هم باید به پردازندهٔ ۱ گیگاهرتزی مدل ARM Cortex-A5 با معماری 32 بیتی و رم 256 مگابایتی اشاره کنیم؛ همچنین برای کارهای گرافیکی نیز تراشهٔ Vivante GV860 روی آن قرار گرفته است (این SBC چهارهسته‌ای اولین دستگاه Orange Pi است که جزو خانوادهٔ Allwinner SoC نیست.)

به جز فضای ذخیره‌سازی 500 مگابایتی از نوع NAND، کاربر می‌تواند از طریق اسلات کارت‌ حافظه اقدام به افزایش میزان حافظهٔ دستگاه نماید؛ به علاوه اینکه با خرید این دیوایس (دستگاه)، یک پورت USB 2.0، پورت‌های microUSB با قابلیت OTG، جَک 3.5 میلی‌متری هدفون، میکروفن و در صورت نیاز اسپیکر را در اختیار خواهید داشت.

به طور کلی، اگر به دنبال جایگزینی برای #رسپبری پای هستید که امکان اتصال به شبکه موبایلی را داشته باشد، می‌توانید روی این ابزار حساب باز کنید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon