بهترین سایت‌های تک‌منظوره که کار شما را راه می‌اندازند!

بهترین سایت‌های تک‌منظوره که کار شما را راه می‌اندازند!

امروزه اگر به کسی بگویید که یک وب‌سایت معروف را نام ببر، آنچه مسلم است اینکه وی نام سایت‌هایی همچون گوگل، توییتر و فیسبوک را خواهد برد اما در عین حال یکسری سایت‌ها هستند که خیلی شناخته شده نیستند اما از دید گیک‌ها و آدم‌های فنی بسیار کاربردی و جالب هستند. در این مقاله با وبلاگ سکان آکادمی همراه باشید تا به معرفی برخی از وب‌سایت‌های تک‌منظور و بسیار کاربردی بپردازیم.

Down for Everyone or Just Me 
اگر شما در حین مشاهدهٔ یک سایت با مشکلی مواجه شوید و آن سایت اصطلاحاً Down شود، این احتمال وجود دارد که آن سایت واقعاً با مشکلی مواجه شده باشد و یا اینکه مشکل از سیستم یا اینترنت شما باشد. با استفاده از این سایت، می‌توانید یوآر‌ال مد نظر خود را وارد فیلد مربوطه کرده و این سایت به شما نشان می‌دهد که آیا مشکل واقعی از خود سایت است یا سیستم شما.

Speedtest.net
اگر علاقمند هستید از سرعت آپلود و دانلود اینترنت خود مطلع شوید، سایت اسپیدتست مکان خوبی برای این کار است.

How Secure Is My Password
شما رمزعبور مد نظر را وارد فیلد مربوطه کرده و این سایت به صورت دینامیک به شما می‌گوید که چقدر زمان برای هک کردن رمزعبور شما نیاز خواهد بود.

Can You See Me
اگر شما مشکل ارتباطی خاصی با یکی از برنامه‌های نصب شده روی سیستم‌تان داشته باشد، این احتمال وجود دارد که فایروال یا آی‌اس‌پی شما پورتی که مورد نیاز آن برنامه است را مسدود کرده باشد. این سایت شما را قادر می‌سازد تا پورت مورد نیاز خود را وارد کرده و تست کنید ببینید که آیا آن پورت باز است یا خیر.

Who.is
این سایت آدرس آی‌پی، مکان، نوع سرور و دیگر چیزهای مرتبط با یک دامین را مشخص می‌سازد. با استفاده از این سایت می‌توانید اطلاعات کامل و جامعی در مورد سایت‌های مورد علاقه خود را بیابید.

Where Is My Cellphone
برای هر کسی پیش می‌آید که گوشی همراه خود را گم کند. این سایت چارهٔ کار آن دست از افرادی است که دائماً گوشی خود را در خانه گم می‌کنند. صرفاً نیاز است تا شماره همراه خود را وارد فیلد مربوطه کرده و گوشی شما شروع به زنگ خوردن می‌کند.

Is It Old
خیلی اوقات برای ما پیش می‌آید که یک ویدیوی یوتیوب، یک مقاله و یا سایتی را می‌یابیم که مطلب جالبی دارد و آن را برای یکی از دوستان خود ارسال می‌کنیم اما در پاسخ به جای تشکر، با پیامی همچون «ای بابا، این ویدیو رو که من ۲ سال پیش دیدم و خیلی قدیمیه!» مواجه می‌شویم. سایت Is It Old این امکان را به ما می‌دهد تا تست کنیم ببینیم یک ویدیو، مقاله و سایت جدید است یا قدیمی!

Free My PDF
این سایت فایل‌های پی‌دی‌افی که دارای محدودیت‌های کپی، پرینت و رمزعبور برای باز کردن هستند را تمیز می‌دهد.

شما چه سایت‌های دیگری را می‌شناسید که می‌تواند برای گیک‌ها جذاب باشند. اگر سایت خوبی را می‌شناسید که در لیست بالا ذکر نشده است، می‌توانید در بخش نظرات آن را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon