Neuralink: استارتاپ ایلون ماسک برای اتصال مغز انسان به کامپیوتر

Neuralink: استارتاپ ایلون ماسک برای اتصال مغز انسان به کامپیوتر

Neuralink نام استارتاپی است که میلیاردر کارآفرین تکنولوژی، #ایلون ماسک، پس از راه‌اندازی شرکت‌های Tesla و SpaceX به راه انداخته است که این استارتاپ بر افزایش قابلیت مغز انسان با استفاده از هوش مصنوعی تمرکز کرده است؛ به عبارت دیگر، هدف Neuralink توسعهٔ رابطهٔ مغز با کامپیوتر و دستگاه‌‌هایی است که می‌‌تواند در مغز انسان کاشته شوند. 

هدف اصلی Neuralink چه خواهد بود؟
ایلون ماسک در عرصهٔ هوش مصنوعی تازه‌کار نیست. وی نقش مهمی را در شروع OpenAI برای ایجاد یک توافق کلی در توسعهٔ هوش مصنوعی با یک فلسفهٔ آزاد ایفا کرده است و حال باتوجه به گزارش‌ها، هدفش از راه‌اندازی این مجموعه تمرکز در ایجاد دستگاه‌های کاشت‌پذیر در مغز انسان است! به عبارت دیگر، چنین تکنولوژی پیشرفته‌ای اجازه می‌دهد مغز انسان همگام با پیشرفت‌های سریعی که در زمینهٔ هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند، توانایی کار با سیستم‌های کامپیوتری را داشته باشد. 

مسیر آینده برای چنین رابطه‌ای مابین مغز و کامپیوتر بسیار مبهم است و هنوز درک بسیار محدودی از چگونگی کارکرد مغز انسان و سلول‌های عصبی داریم. آیا شما در مورد مأموریت شرکت خلاقانهٔ ایلون ماسک تحت عنوان Neuralink خوش‌بین هستید؟ نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon