CRNA: ابزاری اپن‌سورس برای شروع سریع پروژه‌های موبایلی مختلف با استفاده از React Native

CRNA: ابزاری اپن‌سورس برای شروع سریع پروژه‌های موبایلی مختلف با استفاده از React Native

اگر ایدهٔ تازه‌ای برای پیاده‌سازی اپ موبایل در ذهن دارید، شاید بهتر باشد به ابزار اپن‌سورس مرتبط با React Native که توسط تیم توسعهٔ نرم‌افزار فیسبوک ساخته شده نیز بیاندیشید. این ابزار برای ساخت اپ‌های iOS و Android در هر سیستم‌عاملی مناسب است که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

CRNA که مخفف واژگان Create React Native App است، این امکان را در اختیار دولوپرها قرار می‌دهد تا بدون استفاده از سیستم‌عامل مکینتاش و نرم‌افزار Xcode و به طور مشابه، بدون نیاز به Android Studio و دیگر وابستگی‌های ساخت اپ‌های اندرویدی، اقدام به توسعهٔ اپ‌های iOS و Android کنید.

این کار از طریق ابزار Expo (که پیش از این Exponent نامیده می‌شد) امکان‌پذیر شده است؛ اپلیکیشنی که CRNA را بدون کامپایل کدهای نِیتیو اجرا می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از #جاوااسکریپت، کامپوننت‌های رابط کاربری نِیتیو را روی هر دو پلتفرم موبایلی آی‌او‌اس و اندروید کنترل کنید. علاوه بر این، قادر خواهید بود به یکسری API مختلف مانند دوربین، کانتکت لیست، نقشه و امکان ثبت‌نام و لاگین با استفاده از اکانت فیسبوک متصل شوید (البته به خاطر داشته باشید که چنانچه بخواهید تا از کدهای نِیتیو در پروژه‌ٔ خود استفاده کنید، مجبور خواهید بود تا از این محیط خارج شده و به ساخت اپ خود در محیط ایکس‌کد یا اندروید استودیو بپردازید.)

راهنمای نصب Create React Native App
به منظور نصب این ابزار، ابتدا باید پَکیج مَنِجر npm را نصب کرده باشید؛ سپس با استفاده از دستور زیر می‌توانید CRNA را روی سیستم خود نصب کنید:

$ npm install -g create-react-native-app

ساخت یک اپلیکیشن با استفاده از Create React Native App
برای ساخت یک اپ جدید، ابتدا دستور زیر را اجرا کنید:

$ create-react-native-app my-app

لازم به ذکر است که در کامند فوق، my-app نامی دلخواه است. در ادامه، با استفاده از دستور cd my-app وارد پوشهٔ جدیدی که ساخته‌اید شوید و کامند زیر را اجرا نمایید:

$ npm start

هدف از ارائهٔ این ابزار، تبدیل پروسهٔ ایجاد و تست اپ‌های موبایلی به سادگی ساخت اپ‌های تحت وب است. اگر از قبل با لایبرری React Native فیسبوک آشنایی دارید، CRNA می‌تواند به شروع سریع‌تر پروژه‌های بعدی‌تان منجر شود (برای آشنایی بیشتر با ریئکت نیتیو، به مقالهٔ React Native: فریمورکی اپن‌سورس از فیسبوک برای طراحی اپلیکیشن موبایل مراجعه نمایید.) 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon