پریسا تبریز: پرنسس امنیت گوگل

پریسا تبریز: پرنسس امنیت گوگل

پریسا تبریز از یک مادر لهستانی-آمریکایی که پرستار بود و پدری پزشک که از ایران به آمریکا مهاجرت کرده بود در سال ۱۹۸۳ در آمریکا به‌ دنیا آمد و مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه ایلینویز آمریکا گرفت و بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌ عنوان یکی از اعضای تأثیرگذار شرکت گوگل مشغول به‌ کار شد و جالب است بدانیم به‌ خاطر کارهای بزرگی که ایشان در شرکت گوگل و در عرصهٔ امنیت سایبری انجام داده است، لقب پرنسس امنیت را به وی داده‌اند و در دنیای فناوری با این لقب شناخته می‌شود.

علاوه‌ بر این، وی تحقیقات بسیاری در زمینهٔ امنیت شبکه‌های وایرلس و راه‌های مسدودسازی حملات بر فناوری‌های آنلاین داشته و در‌ حال‌ حاضر به‌ عنوان مدیر ارشد تیم امنیت شبکهٔ گوگل مشغول به‌ کار است که این وظیفه را دارند تا امنیت خدمات و محصولات این غول فناوری دنیا را تأمین کنند. در واقع، این تیم که توسط پریسا تبریز رهبری می‌شود، متشکل از برترین هکرهای کلاه سفید از سرتاسر دنیا است که به مرور کدهای نوشته شده توسط سایر مهندسین، آموزش و مشاوره در زمینهٔ امنیت می پردازد.

در سال ۲۰۱۲ نشریهٔ Forbes از پریسا تبریز به‌ عنوان یکی از سی چهرهٔ برتر در حوزهٔ فناوری در سطح جهانی نام برد و همین مسأله حاکی از سرشناسی ایشان در مجامع بین‌المللی است (وی علاوه بر امنیت شبکه، به صخره نوردی و عکاسی نیز علاقمند است.)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon