Waterbear: آموزش اصول برنامه‌نویسی به کودکان

Waterbear: آموزش اصول برنامه‌نویسی به کودکان

با نگاه به پیشرفت زبان‌های برنامه‌نویسی و مشاهدهٔ رشد آن‌ها، متوجه می‌شویم که برای ایجاد زبان‌های جدید برای آموزش اصول کدنویسی به کودکان همواره این نکته مد نظر بوده که از یکسو تا حد ممکن آن زبان به مکالمات روزمرهٔ آدم‌ها نزدیک‌تر گردد و از سوی دیگر حاوی گیمیفیکیشن باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علوم برنامه‌نویسی، زبان‌ها و پلتفرم‌های جدیدی برای افراد مبتدی به وجود آمده‌اند تا دیگر نیازی به یادگیری قواعد پیچیدهٔ برنامه‌نویسی نداشته باشند و برنامه‌نویسی تماماً در یک محیط بصری و از طریق درگ&دراپ انجام می‌شود که از جملهٔ این پلتفرم‌ها می‌توان به Waterbear اشاره کرد که در ادامه قصد داریم بیشتر با ویژگی‌هایش آشنا شویم.

Waterbear یک پلتفرم آموزش کدنویسی اپن‌سورس است که در حقیقت داشتن یک محیط بصری در این پلتفرم آموزشی بدین معنا است که شما بدون یادگیری قواعد دشوار و سینتکس پیچیده هم می‌توانید به برنامه‌نویسی ایده‌های خود بپردازید. این سرویس برای افراد مبتدی به خصوص کودکانی ساخته شده که می‌خواهند بدون مواجهه با چالش‌های یادگیری کدنویسی، کامپیوتر را وادار به انجام کارهای مد نظرشان کنند.

این سیستم از بلوک‌هایی که قابل درگ&دراپ هستند تشکیل شده که با استفاده از زبان‌های CSS3 ،HTML5 و JS طراحی شده‌اند. در واقع،‌ ادیتور جاوااسکریپتی این پلتفرم آموزشی به شما این امکان را می‌دهد تا در یک محیط بصری به اسکریپت‌نویسی بپردازید، پیش‌نمایش کدهای خود را مشاهده کنید و یا آن‌ها را در مرورگرتان اجرا کنید.

Waterbear با الهام از زبان برنامه‌نویسی Scratch طراحی شده است که مخصوص کودکان ۸ تا ۱۶ سال است اما آن را فقط برای یک تقلید کورکورانه از اسکرچ یا به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی جدید ایجاد نکرده‌اند بلکه این سیستم با ایجاد ابزاری که سینتکس‌ها را به صورت بصری نشان می‌دهد، قصد دارد لذت آموختن کدنویسی را به افراد مبتدی انتقال دهد (برای شروع دورهٔ زبان اسکرچ، می‌توانید به دورهٔ آموزش برنامه‌نویسی به کودکان در سکان آکادمی مراجعه نمایید.) 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon