معرفی ویرایشگرهای کد آنلاین

معرفی ویرایشگرهای کد آنلاین

امروزه ادیتورهای آنلاین که می‌توان در آن‌ها به ویرایش کدها پرداخته و به‌ صورت زنده پیش‌نمایش آن‌ را دید رواج پیدا کرده‌اند و نیاز به توضیح نیست که شاخصهٔ کلیدی این‌گونه وب‌سایت‌ها رایگان بودنشان و امکان اشتراک کد بین چند دولوپر برای دیباگینگ یا جهت آموزش است که در همین راستا در ادامه قصد داریم به بررسی برخی از محبوب‌ترین آن‌ها بپردازیم.

Codepen
Codepen یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها در این حوزه است که جدا از رابط کاربری جذابی که دارد، از بخشی برای نشان دادن زندهٔ پیش‌نمایش تغییراتی که در کدها ایجاد می‌کنید برخوردار بوده که به‌ سادگی تغییرات خروجی را می‌توانید مشاهده کنید. این سرویس از زبان‌های طراحی فرانت‌اند شامل CSS ،HTML و JS به‌ طور کامل پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای چندین لایبرری آمادهٔ جاوااسکریپت برای استفاده در کدها است. در ضمن، دارای قابلیت‌هایی برای ایجاد فضایی خصوصی برای همکاری بین دولوپرهای فرانت‌اند است که البته برای استفاده از آن‌ها باید از سرویس پریمیوم استفاده نمایید. 

JSFiddle
JSFiddle یکی از اولین و معروف‌ترین این‌گونه وب اپلیکیشن‌ها است که در‌ حال‌ حاضر دارای ده‌ها لایبرری جاوااسکریپتی است که پروسهٔ توسعهٔ نرم‌افزار را تسهیل می‌کنند. اگر به دنبال محیطی برای همکاری با طراحان دیگر می‌گردید، JSFiddle یکی از بهترین گزینه‌ها است چرا که در بین تمامی این دست وب اپلیکیشن‌ها، بهترین امکانات را در اختیار دولوپر قرار می‌دهد. 

JS Bin
JS Bin فناوری‌های CoffeeScript ،TypeScript ،Traceur و JSX را ساپورت می‌کند و همچنین می‌توانید فایل‌های خارجی را به‌ صورت دستی داخل آن اضافه کنید. همچنین امکان دانلود فایل‌ها روی کامپیوتر فراهم شده که با استفاده از این قابلیت قادر خواهدید بود تا در حالت آفلاین نیز به کدنویسی بپردازید. JS Bin همچنین قابلیتی برای ایجاد فضای خصوصی نیز دارد که برای استفاده از آن باید از سرویس پریمیوم استفاده نمایید.

CSSDeck
CSSDeck سرویسی است که که اگر به دنبال سادگی هستید، استفاده از آن توصیه می‌شود و این در حالی است که تمام امکانات یک ویرایشگر خوب را در محیطی ساده برای‌تان فراهم می‌کند. این وب اپلیکیشن دارای تعداد زیادی لایبرری CSS و JS است اما در عین حال امکان اضافه کردن دستی لایبرری به آن نیز وجود دارد.

Dabblet
Dabblet قابلیت‌های بی‌شماری دارا است که یکی از آن‌ها امکان مشاهدهٔ خروجی در چندین و چند حالت مختلف است به علاوه اینکه امکان نمایش کدهای هگزادسمال را نیز به راحتی در اختیار دولوپرها قرار می‌دهد.

Liveweave
Liveweave سرویسی است که از ده‌ها لایبرری جاوااسکرپیتی مختلف به علاوهٔ یکسری فیچرهای کاربردی همچون پشتیبانی از فرمت SVG و برخورداری از یک خط‌کش برای ایجاد طرح‌های دقیق و زیباتر برخوردار است. ویژگی جذاب این اپلیکیشن بخش همکاری آن است که بسیار ساده طراحی شده که اگر قبلاً از نرم‌افزار TeamViewer استفاده کرده باشید، برای‌تان استفاده از این سرویس به مراتب راحت‌تر خواهد بود.

حال نوبت به نظرات شما می‌رسد. تاکنون تجربهٔ کار با کدام‌یک از سرویس‌های فوق را داشته‌اید و کدام مورد را به دیگران توصیه می‌کنید و چرا؟ علاوه‌ بر این، آیا پلتفرم ویرایشگر کد آنلاین دیگری می‌شناسید که جای آن در این لیست خالی باشد؟ نظرات، دیدگاه‌ها و تجربیات خود را با دیگر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon