صبر و حوصله | مدیریت زمان | منابع معتبر | گیمیفیکیشن = اِلِمان‌های موفقیت در کدنویسی

صبر و حوصله | مدیریت زمان | منابع معتبر | گیمیفیکیشن = اِلِمان‌های موفقیت در کدنویسی

برنامه‌نویسی مهارتی خلاقانه است گرچه در عین حال برخی افراد بر این باورند که یادگیری برنامه‌نویسی کاری پیچیده است! درست است که این افراد حق دارند که بگویند برنامه‌نویسی کاری پیچیده و دشوار است و یادگیری این مهارت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، ولی اگر راه یادگیری آن را بلد باشیم، به طور حتم قادر خواهیم بود با تمام پیچیدگی‌هایش کنار آییم. در این مقاله قصد داریم چهار راه‌کاری را ارائه دهیم که در صورت به‌کارگیری صحیح آن‌ها، می‌توان به راحتی بر یادگیری هر زبان برنامه‌نویسی فائق آمد.

صبر و حوصله داشته باشید
یادگیری برنامه‌نویسی مانند هر علم دیگری است بدین صورت که مدتی طول می‌کشد تا در آن به جایی برسید. اگر قصد یادگیری یک زبان‌ برنامه‌نویسی را دارید، به خاطر داشته باشید که روی یادگیری مباحث مختلف زبان انتخابی خود به اندازهٔ کافی وقت بگذارید. به هر حال، همواره کسانی هستند که اصول، مبانی و مهارت‌های برنامه‌نویسی را سریع‌تر از بقیه فرا می‌گیرند؛ اما از اینکه احساس می‌کنید از اطرافیان عقب مانده‌اید ناراحت نباشید.

در واقع، باید توجه داشته باشید که یادگیری برنامه‌نویسی به صبر و حوصلهٔ بسیاری نیاز دارد. تمام سعی خود را بکنید و صبور باشید؛ زیرا در پروسهٔ یادگیری توسعهٔ نرم‌افزار، هرچه جلوتر روید، برایتان سرگرم‌کننده‌تر خواهد شد. 

یادگیری خود را زمان‌بندی کنید
یادگیری هر چیزی در زندگی، در کنار صرف زمان، به تعهد و تمرین مکرر هم نیاز دارد. درست همانند رسیدگی به یک گیاه، یادگیری برنامه‌نویسی نیز به توجه و دقت به شکلی زمان‌بندی‌شده نیاز دارد. پس، زمان خود را برای یادگیری مهارت‌های کامپیوتری و اصول برنامه‌نویسی، طبقه‌بندی کنید.

زمان‌هایی از اوقات خود که در آن‌ها حوصلهٔ یادگیری چیزی جدید را دارید پیدا کرده و دور از هرگونه حواس‌پرتی (تلویزیون، موبایل، کنسول‌های بازی)، دست به کار شوید. به عبارت دیگر، خود را موظف کنید تا مثلاً روزی چهار ساعت به تمرین کدنویسی بپردازید و در آن بازه، تحت هیچ عنوان حواس خود را به چیز دیگری پرت نکنید.

یک منبع آموزشی معتبر انتخاب کنید
یادگیری برنامه‌نویسی از دهه‌های پیش تا به امروز تغییرات بسیاری کرده است به طوری که امروزه به سادگی و به صورت آنلاین دسترسی گسترده‌ای به منابع آموزشی در وب‌سایت‌های مختلفی فراهم شده است تا بتوانید با شیوه‌هایی خوب و حرفه‌ای، به آخرین منابع برنامه‌نویسی دسترسی داشته باشید. مهم این است که یک وب‌سایت معتبر انتخاب نموده و همگام با آموزش‌هایش پیش رویم.

استفاده از گیمیفیکیشن
برای اغلب افراد، آموزش‌های کدنویسی ادغام شده در گیم شروعی ایده‌آل به حساب می‌آیند. بازی‌هایی را انتخاب کنید که به غیر از سادگی، فرایند یادگیری را برای شما جذاب می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که بازی‌هایی که شما به آن‌ها علاقه دارید، ممکن است پروژهٔ بزرگی به همراه نداشته باشند؛ اما در عین حال، تکمیل یک بازی ساده به مراتب رضایت‌بخش‌تر از تلاش زیاد برای یک پروژهٔ پیچیده است که در نیمهٔ راه رهایش کنید (در همین راستا، توصیه می‌کنیم به مقالهٔ‌ یک تیر و دو نشان: بازی کردن و یادگیری هم‌زمان برنامه‌نویسی مراجعه نمایید.)

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon