Koding: پلتفرمی به منظور ساخت محیط توسعۀ خودکار برای دولوپرها

Koding: پلتفرمی به منظور ساخت محیط توسعۀ خودکار برای دولوپرها

Koding این امکان را برای تیم‌های توسعهٔ نرم‌افزار فراهم می‌کند تا بتوانند محیط‌های توسعهٔ خودکاری ساخته و آن‌ها را روی زیرساخت‌های مختلف از جمله اپلیکیشن‌های توزیع‌شدهٔ مدرن، میکروسرویس‌ها و کانتینرها با یکدیگر به اشتراک گذارند.

محیط توسعه با قابلیت‌های همکاری دولوپرها با یکدیگر و تحلیل کدها
Koding اینترفیسی را در محیط کلود به منظور ساده‌سازی ورک‌فلو توسعۀ اپلیکیشن برای دولوپرها و دیگر اعضای تیم‌های توسعه‌ٔ نرم‌افزار فراهم کرده و این در حالی است که آزادی عمل و خلاقیت دولوپرها در این محیط‌های توسعه هرگز کاهش نمی‌یابد. همچنین با استفاده از این پلتفرم دولوپرها زمان کمتری را صرف کانفیگ محیط توسعه می‌کنند و در عوض زمان خود را بیشتر به کدنویسی، بیلد و دیپلوی اپلیکیشن اختصاص خواهند داد.

محیط توسعۀ سازگار
با استفاده از این پلتفرم اعضای تیم برنامه‌نویسی می‌توانند در کدنویسی دولوپرهای دیگر مشارکت داشته و کدهای خود را با ایشان به اشتراک بگذارند. همچنین دولوپرها می‌توانند با اشتراک‌گذاری محیط‌های توسعه متفاوت با یکدیگر، در توسعۀ اپلیکیشن با سایر دولوپرها همکاری کنند.

همکاری برای توسعۀ هم‌زمان یا غیرهم‌زمان با سایر دولوپرها
دولوپرها برای اشتراک‌گذاری برنامه‌های خود با اعضای تیم نیاز نیست تا از یکسری ابزارها و روش‌های قدیمی استفاده کنند؛ بلکه این پلتفرم امکان اشتراک‌گذاری محیط توسعۀ دولوپرها را به‌ صورت اصطلاحاً Real Time (آنی) با یک دولوپر یا حتی با کل اعضای تیم فراهم کرده است.

آنالیز محیط توسعه
در این پلتفرم امکان آنالیز کد توسط کلیهٔ اعضای تیم فراهم شده است؛ به عبارت دیگر، دولوپرها می‌توانند ناکارآمدی‌های موجود در ورک‌فلو را پیدا کرده و آن‌ها اولویت‌بندی کنند و در نهایت اقدام به رفع آن‌ها نمایند.

امکان ساخت محیط‌های توسعه برای تیم‌های بزرگ
برای مثال شرکت بزرگی را در نظر بگیرید که صدها دولوپر در آن مشغول به کار هستند؛ این شرکت حداقل یک‌چهارم از زمان خود را در سال به منظور کانفیگ (پیکربندی) محیط توسعه برای کدنویسی هدر می‌دهد! و این در حالی است که استفاده از پلتفرم Koding برای کانفیگ محیط توسعه موجب صرفه‌جویی در زمان دولوپرها خواهد شد.

عدم نیاز به یک IDE آنلاین
در این پلتفرم، هیچ‌گونه IDE آنلاینی ساخته نمی‌شود بلکه دولوپرها می‌توانند از محیط یکپارچهٔ توسعه (IDE) خود، ادیتور و یا محیط ترمینال شخصی‌شان برای کدنویسی استفاده کنند. همچنین اینترفیس کامندلاینی Koding امکان ایمپورت کردن دیتا و همچنین به‌کارگیری پروتکل SSH را در ماشین‌های مجازی دولوپرها فراهم می‌کند (SSH امکان مدیریت امن سیستم و انتقال فایل‌ها را از طریق شبکه‌های ناامن فراهم می‌کند.)

قابلیت کاستومایز
آنچه اکثر دولوپرها همواره به دنبال آن هستند، قابلیت کاستومایز (شخصی‌سازی) محیط توسعه است که Koding هم این امکان را در اختیار دولوپرها قرار می‌دهد تا ایشان بتوانند از سرویس کلود اختصاصی خود نیز برای ساخت محیط توسعه استفاده کنند (لازم به ذکر است که نرم‌افزار Koding برای علاقه‌مندان به آموزشِ کار با این پلتفرم و همچنین کسانی که قصد راه‌اندازی #استارتاپ دارند، به صورت رایگان در دسترس است.)

علاوه بر موارد فوق، از دیگر قابلیت‌های کلیدی Koding می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دولوپرها به راحتی می‌توانند ورک‌فلو توسعه خود را حفظ و نگاه‌داری کنند.
- با استفاده از یک کامند سادۀ curl، دولوپرها می‌توانند ابزار توسعهٔ لوکال و همچنین ورک‌فلو خود را به سرویس کلود کانکت کنند.
- در این پلتفرم برای توسعه اپلیکیشن هیچ محدودیت سخت‌افزاری وجود ندارد.
- دولوپرها خودشان را به لپ‌تاپ یا پی‌سی محدود نخواهند دید چرا که می‌توانند از قابلیت‌های سرویس کلود این سرویس بهره‌مند شوند.
- این سرویس دارای یک IDE انعطاف‌پذیر است.

همچنین پلتفرم Koding امکانی را برای دولوپرها فراهم کرده است تا در صورت دور بودن‌شان از فضای کاری خود و عدم دسترسی به نرم‌افزارهای توسعهٔ نرم‌افزار، بتوانند با استفاده از یک IDE و یا ترمینال آنلاین کدنویسی کنند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon