بهره مرکب شغلی، جادوی بهتر و بهتر شدن!

بهره مرکب شغلی، جادوی بهتر و بهتر شدن!

بهره مرکب شغلی چه ارتباطی با زندگی و شغل شما دارد؟

روش های متنوعی برای رشد و پیشرفت شغلی وجود دارد. معمولا وقتی تصمیم می گیرید برای رشد شغلی خود سرمایه گذاری کنید، به کارهایی مانند موارد زیر می پردازید:
• وبلاگ نویسی
• ساخت پروژه های جانبی
• شبکه سازی
• شرکت در گروه ها و نشست های مختلف
•و...


اما آیا می توانید انتظار داشته باشید که بلافاصله نتایج قابل مشاهده ای در رشد شغلی خود ببینید؟
جواب منفی ست...

مفهوم بهره مرکب


بهره مرکب، مفهومی است که همه ما کم و بیش با آن آشنا هستیم: سود (بهره) مرکب، پول (اصل سرمایه) را می گیرد؛ سود را محاسبه می کند و این سود را با اضافه کردن آن به اصل سرمایه، مجددا سرمایه گذاری می کند. نتیجه؟ در دوره ی بعدی، سود هم به اصل سرمایه تعلق می گیرد و هم به سودی که از قبل جمع شده است و این روند ادامه دارد.
بنابراین با بهره مرکب، مقدار کمی سرمایه، خیلی کند و آرام رشد می کند. اما با گذشت زمان بیشتر، رشد سرمایه سریع و سریع تر می شود.
مفهومی ساده ولی موثر و به شدت قدرتمند! این مفهوم، قدرت تغییر هر چیزی را در طی یک دوره زمانی دارد.
انیشتین، بهره مرکب را "هشتمین عجایب جهان" خواند. Warren Buffett نیز بهره مرکب را

"تنها عامل قدرتمند در موفقیت سرمایه گذاری اش" می داند.


جادوی بهره مرکب شغلی


فرض کنید که می خواهید از لحاظ جسمی متناسب باشید؛ لاغر شوید یا قوی شوید. چه می کنید؟ روش مناسب برای انجام این کار، شروع منظم ورزش و رژیم غذایی مناسب است. همه ما به خوبی می دانیم که این کار به کمی وقت، تلاش و پشتکار نیاز دارد. اما نتایج، قابل توجه می شوند و پیشرفت هایی نمایان می شوند. این کارِ بهره مرکب است.
وقتی صحبت از شغل می شود نیز همین قانون اعمال می گردد. ابتدا باید سخت کار کنید، وقت بگذارید و پی در پی پیشرفت کنید. خلاء های موجود در مهارت هایتان را شناسایی کنید. چیزهای جدیدی یاد بگیرید یا حتی مهارت هایی را که قبلاً داشته اید تقویت کنید. در آینده خواهید دید که نتایج، ارزش سرمایه گذاری را داشته اند. اما نباید توقع داشته باشید که این سخت کوشی در مدت زمان کوتاهی، به دستاوردهای عظیمی برسد. در واقع پیشرفت شغلی، یک بازی طولانی مدت است. درست مانند این است که سرمایه گذاری کنید و منتظر بمانید تا سود مرکب، جادوی خود را عملی کند.
از نگاهی دیگر می توانید رشد شغلی را با یک باغ مقایسه کنید:
برای بسیاری از انواع بذرها، باید هفته ها یا حتی ماه ها صبر کرد. برخی از گیاهان نیز فقط نزدیک پایان چرخه رشدشان، شروع به رشد ملموسی می کنند. در مورد مشاغل ما هم همین مسئله وجود دارد. شروع به ظاهر کند است. اما همه چیز بعد از ادامه حرکت به سرعت شروع می شود!
درست مانند پرورش گیاهان که در ابتدا نیازمند غوطه ور شدن در آب و مواد مغذی هستند، رشد شغلی نیز نیازمند سرمایه گذاری و صبر می باشد.
حال تصور کنید که در طول یک روز کامل، هر روز یک درصد پیشرفت داشته اید. ۱٪ از روز ۴/۱۴دقیقه است. انجام این کار به مدت ۳۶۵ روز، منجر به بهبودی حدود ۳۸ برابر از وقتی که شروع کرده اید می شود. ۳۸ برابر، پیشرفت کمی نیست و فقط برای ۴/۱۴ دقیقه در روز، بسیار معجزه آسا است (و البته بسیار عملی است).
پس فقط به این فکر کنید که اگر در کاری ۳۸ برابر بهتر از آنچه امروز هستید می بودید، چه می کردید؟ شما را به کجا می توانست برساند؟ چه شغلی می توانستید داشته باشید؟ چه قدر خوشنود و راضی می بودید؟


توصیه ی من برای شما


کافیست همین حالا شروع کنید و ادامه دهید!
• اگر متعهد به ساختن محتوا برای وبلاگ خود هستید، پس فقط آن را ادامه دهید.
• نیازی نیست که هر روز یا حتی هر هفته وبلاگ نویسی کنید.
• همانطور که توانایی دارید فقط به جلو حرکت کنید.
• صبر داشته باشید.
• از هر فرصتی که پیش روی شماست استفاده کنید.
• با افراد حرفه ای، ارتباط برقرار کنید.
• ایده ها را در توییتر (یا هرجای دیگر) آزمایش کنید تا ببینید مردم چه نظری دارند.
• محتوایی بنویسید که به آن علاقه دارید.

اما اصل ترکیب را درک کنید: به طور معمول سال ها طول می کشد تا نتایج کار خود را به طور ملموسی مشاهده کنید. در واقع، اولین قدم ها برای رشد شغلی، بیش از ایجاد نتایج ملموس، مربوط به ادامه حرکت است.


پس باید به یاد داشته باشید که شما در حال کاشت بذر هستید. در نهایت، خواهید دید که گیاهان شروع به جوانه زدن می کنند!

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon