دلایلی که می‌بایست فیسبوک را ترک کرد!

دلایلی که می‌بایست فیسبوک را ترک کرد!

بیش از ۷۵۰ میلیون کاربر فیسبوک وجود دارد و به سادگی از روی این آمار و ارقام می‌توان پی به این نکته برد که فیسبوک اعتیادآور ترین شبکه اجتماعی است که در حال حاضر وجود دارد. تحقیقات حاکی از آنند که فیسبوک منجر به این می‌گردد که کمتر کار کنیم و بیشتر به گشت زنی در صفحات مختلف بپردازیم. در این مقاله قصد داریم ببینیم که چگونه Facebook می‌تواند به کار و زندگی ما لطمه بزند اگر ندانیم که چگونه می بایست به صورت اثربخش از آن استفاده کنیم:

1- فیسبوک یکی از مهمترین هدر دهندگان زمان است
بسیاری از افراد که رابطه خوبی با اینترنت دارند حداقل روزی یک ساعت زمان خود را در فیسبوک گذران می کنند. حال با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توانید به این نتیجه برسید که تا پایان طول عمر خود چند ماه از زندگیتان را در فیسبوک سپری خواهید کرد. اکثر کسانی که یک کسب و کار جدید به راه می اندازند، معمولاً زمان بسیار اندکی دارند بنابراین توصیه می‌شود که این گروه از افراد اعتیاد خود به شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص فیسبوک را کنترل کرده و صرفاً در جهت منافع خود از فیسبوک استفاده کنند.

2- فیسبوک غیر قابل اعتماد است
در یک کلام می‌توان گفت که سیاست گذاران فیسبوک از اطلاعات شخصی افراد که در پروفایل های خود قرار داده استفاده ابزاری کرده و به سایر شرکت ها من جلمه شرکت های تبلیغاتی می فروشند.علاوه بر این، یکی از مشتریان بالقوه فیسبوک دولت ها هستند که به مقاصد بسیاری از اطلاعات شبکه‌های اجتماعی استفاده می کنند. توجه داشته باشید بیش از آن که شما از فیسبوک کسب درآمد کنید، این فیسبوک است که از حضور شما در این شبکه اجتماعی محبوب سود می برد.

3- دلتان برای فیسبوک تنگ نخواهد شد
پیش از توضیح پیرامون این مسأله بایستی بگوییم افرادی که به دنبال ارتقاء کسب و کار خود از طریق شبکه‌های اجتماعی هستند حتماً می بایست به دنبال شبکه ای بگردند که با نیازهای ایشان تطابق داشته باشد. بنابراین حضور داشتن در هر پیجی که در فیسبوک قرار دارد متضمن موفقیت شما نخواهد بود. به طور مثال اگر به دنبال جذب نیروهای مستعد برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هستید، استفاده از شبکه اجتماعی لیندکین (که فیلتر هم نیست!) به مراتب بهتر است از حضور در فیسبوک. شکی به دل راه ندهید اگر واقعاً استفاده تجاری از فیسبوک نمی کنید، در صورت ترک این شبکه اجتماعی دلتان برای آن تنگ نخواهد شد.

4- فیسبوک از خوشحالی شما می کاهد
تحقیقی در دانشگاه اوتا ولی آمریکا انجام شد که نتایج عجیبی را نشان می دهد. به گزارش محققان این دانشگاه، شبکه اجتماعی فیسبوک منجر به این می‌شود که افراد از دید منفی به زندگی خود بنگرند. این تحقیق که روی ۴۰۰ دانشجو انجام گرفت حاکی از آن است افرادی که زمان بیشتری را به استفاده از فیسبوک اختصاص داده‌اند در مقایسه با سایرین از خوشحالی کمتری برخوردار بوده و اعتقاد داشته‌اند که به طور کلی زندگی خیلی هم چنگی به دل نمی زند!

نتیجه‌گیری
فیسبوک هم همانند هر چیز دیگری هم نقاط ضعف دارد و هم نقاط قوت. اگر استراتژی های استفاده از آن را بلد باشیم، مسلماً برای ما سودمند خواهد بود و اگر هم همچون بسیاری از افراد ندانیم که از فیسبوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی چه می‌خواهیم و صرفاً به این دلیل که چون همه اکانت فیسبوک دارند پس من هم باید داشته باشم، بدون شک مضرات فیسبوک بیش از منافعش خواهد بود و چیزی جزء هدر دادن زمان برای ما نخواهد داشت. در پاسخ به این سؤال که پس چرا سکان آکادمی در فیسبوک حضور دارد بایستی گفت که استفاده سکان آکادمی از فیسبوک صرفاً جهت اطلاع رسانی است و ما به فسبوک همچون یک خبرنامه اثربخش نگاه می کنیم.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon