آشنایی با مدارک شبکهٔ شرکت Cisco و کاربردهای آن‌ها در دنیای تجارت

آشنایی با مدارک شبکهٔ شرکت Cisco و کاربردهای آن‌ها در دنیای تجارت

هر فردی که زمانی در زمینهٔ IT فعالیت کرده باشد این موضوع را به خوبی می‌داند که تخصص‌های مورد نیاز به سرعت تغییر می‌کنند، بنابراین هیچ وقت نباید به داشته‌های قبلی خود متکی بود و برای به اصطلاح آپدیت کردن خود می‌بایست گام‌هایی عملی برداشت. کلیهٔ بحث‌هایی که راجع به هک شدن سایت‌ها، جرائم اینترنتی و دزدی اطلاعات می‌شود به طور مشخص یک معنی دارد و آن هم این که متخصصان حوزۀ امنیت سایبری به شدت مورد نیاز می‌باشند. همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال‌‌های آتی نیز تقاضای زیادی برای مدیران شبکه وجود داشته باشد و اینجا است که پای تخصص‌های فنی شبکهٔ شرکت Cisco به میان می‌آید. 

آشنایی با مدارک شرکت سیسکو
مدارک شرکت Cisco متشکل از 5 سطح می‌باشد که به ترتیب عبارتند از:
- CCENT که مخفف Cisco Certified Entry Networking Technician است، به عنوان سطح مقدماتی شبکه شناخته می‌شود. 
- CCNA که مخفف Cisco Certified Network Associate است، به عنوان مدرک معادل با کارشناسی شبکه شناخته می‌شود. 
- CCNP که مخفف Cisco Certified Network Professional است، به عنوان مدرک معادل کارشناسی ارشد شبکه شناخته می‌شود. 
- CCIE که مخفف Cisco Certified Internetwork Expert است، به عنوان مدرک دکترای شبکه شناخته می‌شود و 
- CCAr که مخفف Cisco Certified Architect است، به عنوان بالاترین سطح از مدارک شبکه است.

CCNA / P / IE  Security
امنیت در سال‌های اخیر تبدیل به موضوعی بزرگ شده است و به نظر می‌رسد که در سال‌های آتی از این هم بزرگ‌تر گردد! تنها کافی است به تیتر اخبار نگاهی بیاندازید و احتمالاً با موضوعات مختلفی در مورد امنیت سایبری روبه‌رو خواهید شد. از هک سیستم‌های دولتی ایالات‌ متحده توسط روسیه گرفته تا منتشر شدن اطلاعات میلیون‌ها کاربر وب‌سایت یاهو؛ پیش‌بینی افزایش تقاضا برای متخصصان امنیت در آینده خیلی دور از ذهن نیست.

CCNA / P / IE Cyber Ops 
هدف از عملیات سایبری، تمرکز بر روی سطوح مقدماتی کار در مراکز عملیات امنیت می‌باشد. این مدرک به عنوان نخستین گام در دنیای امنیت سایبری می‌باشد. دانشجویان در این دوره می‌آموزند که چگونه آنتی‌ویروس‌ها و فایروال‌ها را نگهداری کرده و همچنین با تمرکز بیشتری می‌آموزند که چگونه به تهدیدات سایبری پاسخ دهند.

CCNA / P / IE Data Center 
تمرکز مدرک مرکز دادهٔ شرکت Cisco بر روی طراحی، نگهداری و استفاده از شبکه می‌باشد. افرادی که دوره‌های شرکت Cisco را می‌گذرانند، در هر سطحی با مسائل پیچیده‌تر و درک عمیق‌تری از شبکه‌های این شرکت روبه‌رو می‌شوند به‌ طوری‌ که به کسانی که این مدارک را دارند این فرصت را می‌دهد تا پیشرفت بیشتری در حرفهٔ خود داشته باشند.

CCNA / P / IE Routing and Switching 
همان‌طور که مدیران شبکه برای نگهداری از زیرساخت شبکه‌های تجاری مورد نیاز می‌باشند، برای درک و استفاده از تکنولوژی‌های جدید شبکه، به مهندسان شبکه نیز نیاز است. مدرک مسیریابی و سوییچینگ شبکهٔ Cisco بر روی مهندسی هستهٔ شبکه‌های Cisco تمرکز کرده است. این مدرک برای افراد حرفه‌ای طراحی شده است که قصد دارند تحت عنوان مهندس شبکه، مهندس سیستم، مهندس پشتیبانی یا تکنسین شبکه کار کنند.

CCNA / P / IE Collaboration 
مجموعه مدارک Collaboration شرکت Cisco بر روی صوت، تصویر و سایر نرم‌افزارها و سخت‌افزار‌های ساخته شده برای مبحث همکاری این شرکت تمرکز نموده‌اند. تقاضا برای مدیران شبکه وجود دارد و کسانی که تسلط خوبی بر روی بحث مدیریت شبکه دارند، شاید بخواهند که بدانند که چگونه می‌توانند تجهیزات Collaboration را در مقیاس تجاری مدیریت نمایند. البته مدارک Collaboration هم یک روش برای بهبود رزومه افرادی می‌باشد که متقاضی مشاغل مرتبط با شبکه هستند.

اکنون نوبت شما است که بگویید تاکنون چه مدارکی از شبکه را اخذ کرده‌اید و آیا اخذ مدارک شبکه با وجود این‌ که کشورمان تحریم است و آزمون‌های بین‌المللی در کشور‌مان برگذار نمی‌شود، به عنوان یک نکتهٔ مثبت برای یافتن شغل مورد نظرتان شده است یا خیر؟

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon