اولین آگاهی شغلی کمپانی آمازون به منظور جذب توسعه‌‌دهنده

اولین آگاهی شغلی کمپانی آمازون به منظور جذب توسعه‌‌دهنده

Jeff Bezos کمپانی آمازون را در ۵ جولای ۱۹۹۴ بنیان‌ گذاشت و ماه آگوست همان سال در وب‌سایت Usenet یک آگهی شغلی درج کرد تا بتواند یک توسعه‌دهندهٔ ارشد را به استارتاپ خود جذب نماید.

جف بزوس عنوان Well-capitalized Seatle start-up seeks Unix developers را برای آگاهی استخدامی‌اش انتخاب کرده بود و محتوای این آگاهی عبارت بود از:

یک کسب‌وکار نوپا با منابع مالی خوب در صدد یافتن توسعه‌دهندگان یونیکس، سی و سی‌پلاس‌پلاس است تا با کمک یکدیگر اقدام به توسعهٔ یک سرویس تجارت الکترونیک نمایند. متقاضیان می‌بایست تجربهٔ طراحی و توسعهٔ سیستم‌های بزرگ و در عین حال پیچیده را داشته باشند اما آنچه حائز اهمیت است این که زمان توسعهٔ چنین سیستمی می‌باید یک‌سوم زمانی باشد که بهترین دولوپرها برای توسعهٔ‌ چنین سیستمی اختصاص می‌دهند.
علاقمندان به اخذ این موقعیت شغلی باید دارای مدرک لیسانس،‌ فوق لیسانس، دکترای علوم کامپیوتر و یا دیگر مدارک مرتبط بوده و مهارت‌های ارتباطی خوب نیز بخش لاینفک این موقعیت شغلی است. همچنین آشنایی با سازوکار وب سرورها و زبان اچ‌تی‌ام‌ال یک مزیت محسوب می‌گردد اما الزامی نیست.

در نتیجهٔ‌ انتشار این آگهی، Shel Kaphan به عنوان اولین کارمند آمازون انتخاب شد. همچنین در پایان این آگهی نقل‌قولی از یک دانشمند علوم کامپیوتر به نام Alan Kay آمده بود که توانست در سال ۲۰۰۳ جایزهٔ Alan Turing Award را کسب نماید با این مضمون که:

اختراع آینده به مراتب آسان‌تر از پیش‌بینی آن است.

آنچه نیاز به یادآوری دارد این که در زمان انتشار این آگهی استخدامی،‌ نام این کسب‌وکار نوپا Cadabra بود اما در نهایت جف بزوس تصمیم گرفت که نام Amazon را برای استارتاپ خود انتخاب نماید.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon