SL: ابزاری برای سرگرمی در ترمینال اوبونتو

SL: ابزاری برای سرگرمی در ترمینال اوبونتو

همواره از گنو/لینوکس به عنوان یک سیستم‌عامل شناخته شده برای استفادهٔ کاربران و توسعه‌دهندگان کارکشته یاد می‌شود اما این در حالی است که توسعه‌دهندگان لینوکس به فکر اوقات فراغت کاربران خود نیز بوده‌اند که با نصب یک ابزار ساده به نام sl، می‌توانند در محیط ترمینال «قطار بازی» کنند و خستگی خود را از تن به در کنند! 

حتی اگر شما به تازگی به استفاده از #لینوکس روی آورده‌اید، به طور حتم با ابزار ls آشنایی دارید؛ نکتهٔ جالب این است که در صورت اشتباه تایپ کردن کامند ls، اتفاق جالبی در ترمینال خواهد افتاد.

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌شود، این قطار نتیجهٔ یک اشتباه تایپی و نوشتن sl به جای ls است. کامند ls به طور متداول توسط کاربران سیستم‌عامل گنو/لینوکس به منظور نمایش لیست محتوای یک دایرکتوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و این طبیعی است که گاهی اشتباه تایپی هم رخ بدهد! بنابراین برای جالب‌تر کردن موضوع، ابزاری به اسم sl ساخته شده که از طریق کامند زیر قابل دسترسی و نصب است:

$ sudo apt-get install sl

این ابزار همچنین دارای تعدادی کامند بیشتر است که باعث جذاب‌تر شدن برنامه شده است:
sl-a (صحنهٔ تصادف و مردمی که برای کمک فریاد می‌زنند).
sl-l (قطار کوتاه‌تر)
sl-F (قطار پرنده)
sl-e (نگاه داشتن قطار با استفاده از Ctrl+C)

کاربران لینوکس به خصوص توزیع Ubuntu می‌توانند این ابزار را نصب نموده و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران سکان آکادمی به اشتراک بگذارند.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon