چند نکته برای راه‌اندازی وب‌سایت

چند نکته برای راه‌اندازی وب‌سایت

یکی از مسائل مهم در راه‌اندازی وب‌سایت، برنامه‌ریزی برای حال و آیندهٔ آن است. در این مقاله، قصد داریم به تعدادی از نکات کلیدی برای راه‌اندازی یک وب‌سایت اشاره کنیم که برای موفقیت آن، الزامی هستند. 

در انتخاب دامین دقت کنید
دامینی را باید انتخاب کنید که درک مفهوم آن راحت باشد، از خط فاصله در آن استفاده نشده باشد و راحت به خاطر سپرده شود. حتماً در انتخاب نام دامین، نام دامین رقبای خود را نیز مد نظر قرار دهید چرا که اگر نام دامین شما نزدیک به نام دامین آن‌ها باشد، این احتمال وجود خواهد داشت تا کاربران احتمالی سایت شما، به سایت رقیب هدایت شوند.

علاوه بر این، سعی کنید نامی که انتخاب می‌کنید، com. و ir. آن باز باشد و حتماً هر دو دامین را به نام خود ثبت کنید زیرا اگر فقط به یکی از این‌ها اکتفا کنید، ممکن است رقیبی پیدا شده و با استفاده از ایدهٔ اولیهٔ شما، دامینی که باز است را به نام خود ثبت کرده و مبدل به سایتی مشابه سایت شما گردد!

برند خود را نادیده نگیرید
تمرکز خود را روی این بگذارید که کاربران چه چیزهایی را باید دربارهٔ استارتاپ یا کسب‌وکار شما بدانند. علاوه بر اینکه شما که هستید و هدفتان چیست، اطلاعاتی هم پیرامون تیم اجرایی خود در اختیار کاربران قرار دهید. در ضمن مشخص کنید که سایت شما نسبت به رقبا از چه مزیت نسبی برخوردار است و ارزش‌های شما چیست. پس از مشخص‌سازی مواردی از این دست، سعی کنید برگ برندهٔ خود را به بهترین شکل ممکن در معرض دید کاربران قرار دهید.

بدانید که سایت شما چگونه مورد استفاده قرار خواهد گرفت
دربارهٔ پلتفرم و چگونگی استفادهٔ کاربران از سایت خود، به دقت فکر کنید. استفاده از دیوایس‌هایی که مبتنی بر استفاده از صفحات لمسی هستند، روز به روز بیشتر می‌شود؛ از این رو، روش درست این است که سایت خود را برای تعامل بیشتر با انگشتان ویزیتورها بهینه کنید.

همچنین به یاد داشته باشید دانستن چگونگی استفادهٔ کاربران از وب‌سایت شما می‌تواند شما را برای ایجاد بهترین تجربه برای کاربران یا همان UX یاری دهد. از سوی دیگر، سعی کنید تا سایت‌تان برای صفحه نمایش‌های با رزولوشن مختلف بهینه باشد (به عبارت دیگر از طراحی Responsive یا واکنش‌گرا در آن استفاده شده باشد چرا که این کار خیال شما را راحت خواهد کرد که کاربرانی که با ابزارهای مختلف به سایت شما سر می‌زنند، تجربهٔ خوبی از دیدن سایت شما به دست خواهند آورد).

کپی نکنید
اگر شما خیلی خلاق نیستند و نمی‌توانید ایده‌ای نو در اختیار کاربران قرار دهید، احتمال موفقیت سایت شما بسیار کم خواهد بود. حال ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که پیش از شما تقریباً تمامی ایده‌ها از حالت بالقوه به بالفعل درآمده و دیگر جای ایده‌پردازی نیست! ممکن است که حق با شما باشد و اگر هم این‌طور است و قصد دارید تا ایده‌ای که قبلاً توسط شخص دیگری اجرا شده است را کپی کنید، سعی کنید حرفی نو برای گفتن داشته باشید. به عبارت دیگر، روش‌های اجرای ایده را تنوع بخشید، پشتیبانی کاربران را به شکلی اثربخش‌تر اجرا کنید و در کل ایده‌های قدیمی را با کیفیت بهتری عملی سازید.

محتوا حرف اول و آخر را می‌زند
به گفتهٔ کارشناسان سئو، Content Is King به این معنی که «محتوای سایت شما حرف اول و آخر را می‌زند.» تحت هیچ عنوان از سایر سایت‌ها مطالب، آموزش‌ها، مقالات و … را کپی نکنید زیرا این کار حداقل دو نقطه ضعف بزرگ دارد:
- یکی از دید موتورهای جستجویی همچون گوگل، بینگ و … 
- دیگری هم از دید کاربران

کپی‌کاری از این جهت از دید گوگل نقطه ضعف محسوب می‌شود که گوگل برای سایت‌هایی که اقدام به کپی کردن مطالب می‌کنند، پنالتی (جریمه) در نظر می‌گیرد. از دید کاربران هم سایتی که اقدام به جعل مطالب می‌کند، خیلی سایت معتبری نخواهد بود.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon