اگر به دنبال کسب درآمد بیشتر هستید، این زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید

اگر به دنبال کسب درآمد بیشتر هستید، این زبان های برنامه نویسی را یاد بگیرید

آیا حاضر به یادگیری یک زبان جدید در سال آینده هستید؟ انگلیسی یا فرانسه؟ یا شاید یک زبان برنامه نویسی؟ بر اساس آمار منتشر شده توسط یک وب سایت کاربابی، در اکثر شغل های نرم افزاری، فرصت های استخدامی کمتر برابر با درآمد بیشتر است. به عنوان مثال زبان های SQL, Java یا ++C فرصت های شغلی زیادی را فراهم می کنند ولی درآمد کمتری نسبت به زبان هایی مانند Objective-C و Scala دارند. چرا که تقاضا برای این ۲ زبان به مراتب کمتر است. در این مقاله با سکان آکادمی همراه باشید تا با زبان هایی آشنایی شوید که از درآمد به نسبت بیشتری نسبت به زبان های برنامه نویسی رایج برخوردارند.

با توجه به اطلاعات وب سایت Indeed، به وضوح مشخص است که مهارت های نرم افزاری مبتنی بر کلود مانند Overall ،DynamoDB و MapReduce در صدر لیست درآمد های سالیانه می نشینند. از بین وب سایت های مختلفی که مقاله های متفاوتی در این زمینه منتشر می کنند، پستی تحت عنوان «مهارت های ارزشمند سیلیکون ولی»، نموداری از ۲۹ زبان برنامه نویسی و میانگین درآمد ها ارائه کرده است:

این نمودار به وضوح نشان دهنده ی روندی است که طبق آن، مهارت های پردرآمد با فرصت های شغلی کمتری همراه هستند! اگر با اصول عرضه و تقاضای جهانی آشنایی داشته باشید، این قضیه منطقی تر هم به نظر می رسد. برای مثال زبانی همچون Objective-C که هم اکنون به آرامی توسط زبان Swift اپل کنار زده می شود، نتها ۲ درصد از کل فرصت های شغلی را در بر می گیرد. به همین سبب، درآمد ۱۴۰۰۰۰ دلاری را به طور سالانه برای برنامه نویسان به همراه دارد. همین روند در زبان های دیگری مانند Verilog و Scala نیز قابل مشاهده است. لیست زیر شامل پول ساز ترین زبان های برنامه نویسی در حال حاضر است:
۱- Verilog
۲- Scala
۳- Scheme
۴- Objective-C
۵- R
۶- Perl
۷- Go
۸- Python
۹- ++C
۱۰- C
۱۱- Ruby
۱۲- LaTeX
۱۳- Java
۱۴- MATLAB
۱۵- Flex

همه 29 زبان، همراه با لیست موقعیت خود، در نمودار بالا دیده می شوند. اگر به بخش موقعیت ها نگاهی بیاندازیم، می بینیم که SQL بیشترین موقعیت شغلی را دارد. رتبه های بعدی هم متعلق به Java ,JavaScript و #C و ++C هستند. پس منطقی است که SQL از کم درآمد ترین زبان ها به حساب می آید. 

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon