۲۰ مهارت شغلی نرم افزاری که درآمد سالانه آن ها بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار است!

۲۰ مهارت شغلی نرم افزاری که درآمد سالانه آن ها بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار است!

اگر نگاهی به پردرآمدترین مهارت های نرم افزاری برای برنامه نویسان بیاندازیم، متوجه می شویم مهارت های مرتبط با رایانش ابری یا «کلود» در صدر دنیای تکنولوژی هستند که از آن جمله می توان به سرویس های شرکت آمازون مانند DynamoDB، MapReduce و CloudFormation اشاره کرد. شرکت ارائه دهنده ی خدمات کلود تحت عنوان NovelAspect لیست شغل های مختلف را از سایت کاریابی Indeed جمع آوری کرده است. این یک لیست از پردرآمدترین مهارت های نرم افزاری مورد تقاضا در 200 کسب و کار متفاوت در حوزه ی آی تی است. با نگاهی به این مهارت ها، شاید شما تصمیم به یادگیری آن ها در سال 2017 بگیرید.

۲۰- MYSQL (میانگین درامد: سالیانه ۹۸,۹۷۰ دلار)

MySQL یک سیستم مدیریت پایگاه داده ی اپن سورس است که از زبان SQL استفاده می کند. از این سیستم برای مدیریت پایگاه داده و اتصال آن به نرم افزارهای مختلف استفاده می شود. یکی از مزیت های MYSQL، انعطاف پذیری آن با پلتفرم های مختلف است.

۱۹- UBUNTU (میانگین درامد: سالیانه ۱۰۰,۹۱۳ دلار)

توزیع لینوکسی اوبونتو، محبوب ترین سیستم عامل اپن سورس دنیا است که از دلایل محبوبیت آن می توان به سهولت استفاده، امنیت، ابزارهای مدیریت، پشتیبانی، و رایگان بودن اشاره کرد.

۱۸- UNIX (میانگین درامد: سالیانه ۱۰۱,۲۸۴ دلار)

یونیکس یک مجموعه از سیستم عامل های چند وظیفه ای و چند کاربره است که از یونیکس اصلی AT & T مشتق شده اند که به طور گسترده برای سرورهای اینترنتی، رایانه های بزرگ و ... استفاده می شود.

۱۷- WEBSPHERE (میانگین درامد: سالیانه ۱۰۳,۴۸۶ دلار)

IBM WebSphere یک نام تجاری از محصولات نرم افزاری کامپیوتر است. این ها در ژانری از نرم افزارهای شرکتی، به نام «اپلیکیشن و یکپارچه سازی میانی» دسته بندی می شوند. این گونه محصولات توسط کاربران عادی، برای ساخت و یکپارچه سازی برنامه های کاربردی استفاده می شود.

۱۶- POSTGRESQL (میانگین درامد: سالیانه ۱۰۴,۵۶۶ دلار)

PostgreSQL یک سیستم دیتابیس قدرتمند و اپن سورس است که توسط تیمی از توسعه دهندگان داوطلب در سراسر جهان ارائه شده است. در طول این سال ها، PostgreSQL شهرت خود را به لطف معماری اثبات شده، قابل اطمینان بودن، صحت و تمامیت داده ها و ... به دست آورده است.

۱۵- DEBIAN (میانگین درامد: سالیانه ۱۰۵,۲۲۲ دلار)

توزیع دبیان سیستم عامل گنو/لینوکس به طور کامل از نرم افزارها و امکانات رایگان تشکیل شده است. به غیر از کاربران دسکتاپ، سیستم عامل دبیان با توجه به ثبات، امنیت و امکانات بسیارش، انتخاب مطلوبی برای سرور به حساب می آید.

می تونی خیلی سریع با کارراهه‌ی "برنامه نویس Front-End شو" وارد دنیای برنامه نویسی وب بشی!

۱۴- KALI LINUX (میانگین درامد: سالیانه ۱۰۸,۴۷۸ دلار) 

کالی لینوکس، محبوب ترین سیستم عامل تست نفوذ پذیری است. این سیستم عامل به طور پیش فرض با صدها ابزار هک مختلف مجهز شده که آن را به یک انتخاب مناسب برای هکرهای کلاه سفید و محققان امنیتی کرده است.

۱۳- MATLAB (میانگین درامد: سالیانه ۱۰۹,۰۳۳ دلار)

متلب، یک زبان محاسباتی فنی با کارایی بالا است که در محیط کاربری ساده اجازه ی محاسبات، برنامه نویسی، و تجسم را به کاربر می دهد؛ استفاده های معمول متلب عبارتند از الگوریتم توسعه، ریاضی و محاسبات، تحلیل داده ها، مدل سازی، گرافیک مهندسی و غیره.

۱۲- REDSHIFT (میانگین درامد: سالیانه ۱۱۳,۹۵۰ دلار)

آمازون Redshift، سرویس خدمات مدیریت انبار داده ای مبتنی بر کلود در مقیاس پتابایت است. این سرویس عملکرد پرس و جو سریع با استفاده از ابزارهای مبتنی بر SQL و همچنین برنامه های کاربردی کسب و کار شرکتی را ممکن می سازد.

۱۱- ELASTIC BEANSTALK (میانگین درامد: سالیانه ۱۱۴,۲۱۹ دلار)

AWS Elastic Beanstalk سرویسی که خدمات مختلف شرکت آمازون مانند S3، EC2، SNS، CloudWatch و Autoscaling را هماهنگ می کند. مدیران شبکه و توسعه دهندگان از این سرویس به عنوان یک راه کار سریع و آسان برای گسترش و مدیریت برنامه های خود استفاده می کنند.

۱۰- OPENSTACK (میانگین درامد: سالیانه ۱۱۶,۶۰۵ دلار)

OpenStack یک پلتفرم نرم افزاری اپن سورس مورد استفاده برای محاسبات ابری است. با حمایت برخی از بزرگترین شرکت های فعال در توسعه نرم افزار، اکثر مواقع به عنوان آینده ی محاسبات ابری نیز شناخته می شود. با استفاده از این سرویس ادمین ها به سهولت قادر خواهند بود تا به مدیریت ماشین های مجازی خود (VM) بپردازند.

۹- APACHE KAFKA (میانگین درامد: سالیانه ۱۱۷,۲۲۴ دلار)

آپاچی کافکا یک پلتفرم اپن سورس توزیع شده توسط بنیاد نرم افزار آپاچی است که با Scala و Java نوشته شده است. کافکا را با هدف ساخت یک سیستم متحد، با تاخیر اندک، و پلتفرمی با بازده بالا قلمداد می کنند که برای کار با داده های در لحظه مناسب است.

۸- KEY MANAGEMENT SERVICE (میانگین درامد: سالیانه ۱۱۷,۲۲۷ دلار)

KMS شرکت آمازون، یک سرویس مدیریتی است که به شما امکان ایجاد و کنترل کلیدهای رمزگذاری داده ها را می دهد که با استفاده از سخت افزار ماژول های امنیتی، به بهبود امنیت کلیدها کمک می کند و با کمک دیگر خدمات وب سایت آمازون به منظور افزایش حفاظت از داده ها، تماما یکپارچه شده است.

۷- KINESIS (میانگین درامد: سالیانه ۱۲۱,۴۲۹ دلار)

آمازون kinesis پلتفرمی است که برای به جریان در آوردن داده ها بر روی AWS استفاده می شود. هر جریان داده را به طور مستقل در میان هزاران جریان در ثانیه پردازش می کند. هر یک از این جریان ها می توانند خوانندگان و نویسندگان متعدد داشته باشند. به نظر می رسد که این سرویس رقیبی جدی برای Apache Kafka باشد!

۶- LAMBDA (میانگین درامد: سالیانه ۱۲۱,۴۸۱ دلار)

آمازون Lambda یک پلتفرم محاسباتی بدون نیاز به سرور است که با مدیریت منابع، اجازه می دهد تا یک کد در پاسخ به رویدادهای مختلف اجرا شود. می توان از آن در گسترش سایر خدمات AWS شرکت آمازون و یا ایجاد خدمات سفارشی استفاده نمود.

۵- CLOUDWATCH (میانگین درامد: سالیانه ۱۲۱,۹۸۰ دلار)

همان گونه که از نامش پیدا است، آمازون CloudWatch یک سرویس برای نظارت بر منابع ابری خدمات AWS است. در واقع می توان از CloudWatch برای جمع آوری و پیگیری داده های مختلف، مدیریت فایل های لاگ، تنظیم آلارم، و واکنش تغییرات به طور خودکار در منابع AWS استفاده کنید.

۴- ELASTICACHE (میانگین درامد: سالیانه ۱۲۵,۶۲۵ دلار)

AWS ElastiCache شرکت آمازون سرویسی است که به شما در تنظیم و مدیریت کش در کلود کمک می کند. به یمن عملکرد بالا، مقرون به صرفه بودن و طبیعت مقیاس پذیر آن، جزو مهارت های پرتقاضا به حساب می آید.

۳- CLOUDFORMATION (میانگین درامد: سالیانه ۱۳۲,۳۰۸ دلار)

CloudFormation آمازون یک سرویس رایگان فراهم می کند که مشتریان AWS می توانند با ابزارهای موجود، به ایجاد و مدیریت زیرساخت های نرم افزار کاربردی بپردازند. کاربران می توانند تا با استفاده از CloudFormation آمازون، به راحتی یک نمونه از سرویس EC2 آمازون را در سیستم عامل لینوکس آمازون و یا ویندوز سرور راه اندازی کنند.

۲- ELASTIC MAPREDUCE (میانگین درامد: سالیانه ۱۳۶,۲۵۰ دلار)

یک وب سرویس است که پردازش تکه های زیادی از داده ها را با بازده بالا انجام می دهد. با استفاده از پردازشگر Hadoop و سایر محصولات AWS به انجام اقداماتی مانند داده کاوی، ایندکس کردن صفحات وب، تجزیه و تحلیل فایل های لاگ، شبیه سازی های علمی و یادگیری ماشینی می پردازد.

۱- DYNAMODB (میانگین درامد: سالیانه ۱۴۱,۸۱۳ دلار)

صدر نشین لیست پردرآمدترین مهارت نرم افزاری، DynamoDB آمازون است. این سرویس به طور کامل مدیریت خدمات پایگاه داده ی را NoSQL ارائه می دهد که عملکرد سریع و با مقیاس پذیری یک پارچه ای در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. با استفاده از DynamoDB، دیگر نیازی به نصب، پیکربندی و … سیستم نخواهید داشت.

از بهترین نوشته‌های کاربران سکان آکادمی در سکان پلاس


online-support-icon